Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Ferrari cierpi z powodu oskarżeń rywali. Szef firmy ma dość teorii spiskowych

Ferrari cierpi z powodu oskarżeń rywali w F1 o łamanie przepisów i używanie nieregulaminowego silnika. - Jesteśmy firmą znaną na całym świecie, notowaną na giełdzie, nie możemy sobie na to pozwolić - mówi Louis Camilleri, dyrektor generalny Ferrari.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Louis Camilleri Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Louis Camilleri

Chociaż Ferrari nie zdobyło tytułu mistrzowskiego w F1 w tym roku, to moc jego silnika wzbudziła podejrzenia rywali. Włosi na prostej byli poza konkurencją, a zdaniem Red Bull Racing i Mercedesa, nadwyżka wydajności wynikała z faktu, że stajnia z Maranello obchodzi regulaminy F1.

Ciągłych oskarżeń rywali, które nadal trwają, mimo zakończenia sezonu F1, ma dość Louis Camilleri. - Jesteśmy firmą znaną na całym świecie, notowaną na giełdzie, nie możemy sobie na to pozwolić. Uczciwość i trzymanie się zasad są dla nas fundamentalne. Myślę, że ludzie powinni to brać pod uwagę, gdy tworzą jakieś teorie spiskowe - stwierdził dyrektor generalny firmy, którego cytuje "La Gazetta dello Sport".

Czytaj także: Dlaczego Kubica jest skazany na sukces w DTM?

Zdaniem Mattii Binotto, zagrywki konkurencji doprowadziły do tego, że Ferrari było zespołem najczęściej kontrolowanym przez FIA. - Prawdopodobnie nie było drugiej ekipy, która byłaby tak często sprawdzana przez sędziów. Mam tu na myśli okres przed i po wydaniu dyrektyw technicznych, które uregulowały pracę silnika - skomentował szef włoskiego zespołu.

Jesienią Red Bull Racing wystosował bowiem kilka pism do FIA, w którym poprosił o wytłumaczenie pewnych przepisów. Poskutkowało to wydaniem dyrektyw technicznych, które miały uderzać właśnie w Ferrari i rozwiązania stosowane przez Włochów.

Czytaj także: Russell o kulisach rywalizacji z Kubicą

- Jeśli masz przewagę pod względem wydajności, to trafiasz na celownik. To normalne i może nawet dobrze, że nas testowano. Bo za każdym razem pokazaliśmy, że mamy legalny samochód. Nigdy nie zmieniliśmy sposobu korzystania z naszego silnika. Ani jeden detal nie uległ modyfikacji. Jednostka była zgodna z przepisami przez cały rok - dodał Binotto.

ZOBACZ WIDEO Anita Włodarczyk z nową siłą. "Nabrałam jeszcze większej motywacji do pracy!"

Czy Ferrari zdobędzie tytuł mistrzowski w F1 w roku 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (0):

    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×