Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: odszedł jeden z głównych sponsorów. Płacił rocznie aż 26 mln dolarów

Formuła 1 w ostatnich miesiącach ogłosiła szereg sukcesów i zaliczyć do nich trzeba m.in. wydłużenie kalendarza o kolejne wyścigi. Spotkał ją też cios w postaci utraty sponsora - Tata Communications, który wpłacał rocznie 26 mln dolarów.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
pokaz F1 na torze Zandvoort Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: pokaz F1 na torze Zandvoort

Rok 2020 będzie dla Formuły 1 rekordowy pod względem liczby rozegranych wyścigów, bo po raz pierwszy mistrzostwa składać się będą z aż 22 rund. W planach jest dalsze poszerzanie kalendarza, tak aby królowa motorsportu rozgrywana była na przestrzeni nawet 25 wyścigów.

Jednak szefowie F1 mają też na swoim koncie porażki. Jak poinformował dziennik "Trust of India", na przedłużenie umowy sponsorskiej nie zdecydowała się Tata Communications. To indyjski koncern, który był od wielu lat partnerem F1 i pomagał jej w zakresie łączności i komunikacji.

Czytaj także: Kubica rozmawiał o przyszłości z Obajtkiem 

Tata Communications była też do tej pory jednym ze sponsorów Williamsa, ale jej loga zostały usunięty ze strony stajni z Grove, co sugeruje, że również w tym przypadku doszło do zakończenia współpracy.

ZOBACZ WIDEO F1. Dobra zmiana Roberta Kubicy. "Widać same plusy"

Według Christiana Sylta, dziennikarza zajmującego się F1 od strony ekonomicznej, umowa pomiędzy F1 a Tata Communications opiewała na kwotę 26 mln dolarów rocznie i została podpisana jeszcze przez poprzedniego szefa F1, Berniego Ecclestone'a.

Czytaj także: Kubica bez wpływu na upadek Stoczni Szczecin 

Co ciekawe, pod koniec grudnia Chase Carey, obecny szef F1, przyznawał się do problemów w rozmowach ze sponsorami, ale zapewniał, że jego firma przygotowała atrakcyjną ofertę dla partnerów i powinno być jej łatwiej w pozyskaniu nowych darczyńców (czytaj więcej o tym TUTAJ). 

Czy F1 uda się pozyskać nowego sponsora w miejsce Tata Communications?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (3):

  • marek.fox Zgłoś komentarz
    Większych bzdur nie słyszałem od pana eksperta:) 26 mln dolarów od sponsora na całe F1 lub którąś ekipę to jest prawie nic !! No chyba że dla pana redaktora co znajduje artykuły w
    Czytaj całość
    brukowcach to jest wielka suma jak na cały rok:) Wystarczyła pierw poczytać trochę i już dowiedziałem się że tylko same Ferrari,Mercedes,Red Bull oraz McLaren zarabiają łącznie od sponsorów około 540 mln euro w roku 2019.Wiec czy odejdzie mały sponsor to im to wisi...........
    • broda36 Zgłoś komentarz
      "...że jego firma przygotowała atrakcyjną ofertę dla partnerów i powinno być jej łatwiej w pozyskaniu nowych darczyńców". Chyba chodziło o kontrahentów a nie darczyńców?
      Czytaj całość
      F1 to nie Caritas.
      • Eugeniusz Badowski Zgłoś komentarz
        podobno już siusiumajtek z orlenu bieży jak trzej jrolowie z 100 ml zlotych.....oj,bedzie raj
        Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
        ×
        Sport na ×