F1. GP Australii. Koronawirus. Red Bull, Alpha Tauri i Racing Point chciały się ścigać. Kulisy nocnych rozmów

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Red Bull Racing, Alpha Tauri oraz Racing Point - te trzy zespoły Formuły 1 chciały, aby Grand Prix Australii odbyło się zgodnie z planem. Mimo wykrycia koronawirusa u jednego z pracowników McLarena i wycofania się tej ekipy z rywalizacji.

Sytuacja z odwołaniem Grand Prix Australii pokazała po raz kolejny, że w chwili próby Formule 1 brakuje solidarności. Mimo wykrycia koronawirusa w załodze McLarena, wycofania się tego zespołu z rywalizacji i ryzyka rozprzestrzenienia się choroby na resztę padoku F1, część ekip chciała się ścigać na Albert Park.

Swojego stanowiska twardo miały bronić trzy zespoły - Red Bull Racing, Alpha Tauri oraz Racing Point. Jeszcze w piątkowy poranek (czasu australijskiego) w garażach tych zespołów trwały normalne prace, mające na celu przygotowanie samochodów do ścigania.

Sytuację tak naprawdę uratował… Mercedes. Pierwsze głosowanie ws. odwołania wyścigu, jakie przeprowadzono na nocnym spotkaniu szefów zespołów F1, zakończyło się bowiem remisem 5:5. Przeciwko dalszej rywalizacji opowiadały się Ferrari, Alfa Romeo, Haas, McLaren i Renault. Za to Mercedes i Williams wyobrażały sobie, że weekend na Albert Park może być kontynuowany.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Ministerstwo Zdrowia opublikowało specjalny film

Dopiero bezpośrednia interwencja z siedziby firmy w Stuttgarcie doprowadziła do tego, że władze ekipy z Brackley zmieniły zdanie. W ślad za Mercedesem poszedł Williams. W efekcie zwolennicy odwołania wyścigu zdobyli większość głosów.

O poranku (czasu australijskiego) zespoły rozesłały do dziennikarzy komunikat o identycznej treści. "W świetle ostatnich wydarzeń w Melbourne i potwierdzeniem jednego przypadku wirusa COVID-19 w padoku, z zadowoleniem przyjmujemy decyzję FIA, Formuły 1 i Grand Prix Australii o odwołaniu wyścigu z powodu działania siły wyższej" - napisano w oświadczeniu.

"Zdrowie i bezpieczeństwo personelu naszego zespołu, a również naszych gości, kierowców, personelu F1 i kibiców jest naszym głównym priorytetem. Dlatego wspieramy w 100 proc. tę decyzję. Dokładamy bowiem wszelkich starań do tego, aby każdy z naszych pracowników czuł się bezpiecznie" - dodano.

Czytaj także:
Kuriozalne sceny w Melbourne przed wyścigiem F1
Testy DTM z Kubicą za zamkniętymi drzwiami

Komentarze (1)
avatar
Premislaosky
15.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Przecież ludzie, którzy byli zaangażowani i zainteresowani wyścigiem i tak już byli narażeni. Odwołanie wyścigu to taka prewencja i środek ostrożności jak zatkanie sobie ust brudną szmatą liczą Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.