F1. Toyota przekazała na licytację swój ostatni bolid. Można wspomóc walkę z COVID-19

AFP / Na zdjęciu: samochód zespołu Toyoty
AFP / Na zdjęciu: samochód zespołu Toyoty

Toyota po sezonie 2009 wycofała się z Formuły 1. Japończycy zdążyli jednak przygotować bolid na rok 2010. Teraz trafił on na szczególną aukcję. FIA zlicytuje pojazd, a pozyskane środki przekaże na rzecz walki z koronawirusem.

W tym artykule dowiesz się o:

Od kilku tygodni w świecie motorsportu trwa akcja #RaceAgainstCOVID, którą teraz dodatkowo wsparł dom aukcyjny Sotheby's. To właśnie on będzie odpowiedzialny za zlicytowanie samochodu Toyoty o oznaczeniu TF109-01, jaki na początku 2009 roku zdążyli przetestować Jarno Trulli oraz Timo Glock. W tamtym sezonie Japończycy zdobyli pięć podiów w Formule 1 oraz jedno pole position.

Jako że Toyota wskutek kryzysu finansowego postanowiła wycofać się z F1 po roku 2009, a wcześniej zdążyła ukończyć pojazd na sezon 2010, to był on regularnie wykorzystywany przez Pirelli do testów opon.

Z modelu TF109-01 korzystali m.in. Nick Heidfeld, Pedro de la Rosa, Lucas Di Grassi oraz Romain Grosjean. Ze względu na testy Pirelli samochód został pomalowany na czarno. Obecnie maszyna jest gotowa do użycia - posiada silnik, skrzynię biegów, itd.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Mistrz olimpijski jest strażakiem. Zbigniew Bródka opowiedział o pracy w czasach zarazy

Samochód Toyoty jest największą perełką licytacji zorganizowanej w ramach akcji #RaceAgainstCOVID. Damon Hill przekazał na aukcję kask oraz kombinezon, które miał założone na sobie podczas zwycięskiego Grand Prix Australii w roku 1995. Ferrari oddało na cel dobroczynny kombinezony Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerca z ubiegłego roku. Dodatkowo wylicytować będzie można spędzenie jednego dnia w symulatorze Ferrari w Maranello.

Mercedes przekazał zaś kompletne stroje Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa z sezonu 2019 - nie tylko kombinezony, ale też rękawice i buty.

- Od początku kryzysu zdrowotnego FIA i cała społeczność motorsportu angażują się w walkę z pandemią poprzez wiele inicjatyw. #RaceAgainstCOVID jest jedną z nich. Teraz mamy kolejną okazję, by pokazać naszą siłę i jedność. Z wielkim zadowoleniem przyjmuję współpracę z FIA i domu aukcyjnego Sotheby's. Wspólnie pomożemy Czerwonemu Krzyżowi w walce z COVID-19 - przekazał Jean Todt, przewodniczący FIA.

Aukcje przedmiotów zgromadzonych w ramach #RaceAgainstCOVID rozpoczną się 15 czerwca i potrwają do 22 czerwca.

Czytaj także:
Williams czeka na pieniądze od byłego sponsora
Robert Kubica zaskoczony decyzją Ferrari

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.