F1. Williams czeka na pieniądze od byłego sponsora. Chodzi o co najmniej 10 mln funtów

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell

ROKiT nie jest już sponsorem tytularnym Williamsa. Zespół F1 oficjalnie nie poinformował o przyczynach rozstania. Brytyjskie media są za to pewne tego, że firma zalega Williamsowi co najmniej 10 mln funtów.

Od ostatniego piątku ROKiT nie jest sponsorem tytularnym Williamsa. Gdy tylko zespół Formuły 1 poinformował o wypowiedzeniu umowy swojemu partnerowi, pojawiły się plotki na temat niewywiązywania się sponsora z jej zapisów. Żadna ze stron nie odniosła się jednak do spekulacji. ROKiT wydał jedynie oświadczenie, w którym zdradził, że nadal będzie się promować poprzez Formułę E czy W Series.

Tymczasem portal gpblog.com poinformował, że ROKiT nie wypłacił Williamsowi nie tylko środków obiecanych w kontrakcie za sezon 2020, ale ma też zaległości sięgające zeszłej kampanii F1.

"ROKiT wciąż musi przelać na konta Williamsa ok. 10 mln funtów za rok 2019. Firma ma też zaległości względem zespołu za sezon 2020. Nie jest jeszcze jasne o jak dużą kwotę chodzi w tym przypadku" - czytamy na stronie brytyjskiego portalu.

ZOBACZ WIDEO: Zrobimy sobie w Polsce "drugie Bergamo"? "We Włoszech wszystko zaczęło się od meczu piłki nożnej!"

Były już sponsor tytularny Williamsa chciałby nadal promować się poprzez F1 i nie wyklucza w przyszłości związania się z innym zespołem. Biorąc jednak pod uwagę jego rozstanie ze stajnią z Grove i pojawiające się pogłoski, może to być trudne. W świecie F1 sporą wagę przykłada się do opinii i wiarygodności. Żadna z ekip nie będzie ryzykować podpisania kontraktu sponsorskiego z firmą, która później nie wywiązuje się z obietnic.

ROKiT został sponsorem Williamsa na początku 2019 roku, przejmując rolę partnera tytularnego po Martini. Pod koniec minionego sezonu obie strony były na tyle zadowolone ze współpracy, że przedłużono kontrakt aż do końca sezonu 2023.

Problemy ze sponsorem doprowadziły do sporych problemów finansowych Williamsa. Firma została wystawiona na sprzedaż i szuka nowego inwestora. Rok 2019 zakończyła ze stratą na poziomie 13 mln funtów.

Czytaj także:
Najważniejszy sezon w karierze Bottasa
Brytyjczycy boją się o Williamsa

Źródło artykułu: