Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1. Mniejsza liczba mechaników w garażu. Pit-stopy jednak nie zwolnią

Formuła 1 za tydzień wróci do rywalizacji. Począwszy od wyścigu F1 w Austrii w garażach będzie przebywać mniejsza liczba personelu. Ferrari nie zakłada jednak, aby miało to negatywny wpływ na pit-stopy i obsługę kierowców.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Sebastian Vettel podczas pit-stopu Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel podczas pit-stopu

Pit-stopy stały się jednym z kluczowych elementów Formuły 1. Sprawna wymiana opon może zadecydować o wyprzedzeniu lub też nie jednego z rywali na torze. W zeszłym roku Red Bull Racing regularnie wymieniał koła u w swoich kierowców w czasie poniżej dwóch sekund. Nieźle w tym aspekcie radziło sobie również Ferrari.

Jednak koronawirus zmienił reguły gry. Począwszy od Grand Prix Austrii (5 lipca), w garażach ekip F1 będzie musiała pracować ograniczona liczba osób. Każdy team będzie mógł zabrać na tor Red Bull Ring maksymalnie 80 pracowników.

- Mamy limit pracowników na ekipę, czego wcześniej nie było. Musieliśmy ograniczyć głównie liczbę osób, które nie sprawują funkcji technicznych. Dlatego nie będzie to mieć aż tak dużego wpływu na pit-stopy - uważa w rozmowie z "Motorsportem" Laurent Mekies, dyrektor sportowy Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Georgina Rodriguez na snopie siana

- Na pewno jesteśmy dotknięci nowymi regulacjami, ale nie będzie też rewolucyjnych zmian. W pit-stop nadal będzie zaangażowana podobna liczba osób. W Ferrari wprowadziliśmy "zdalny garaż". Oznacza to, że będziemy mieć osobną załogę poza garażem, która będzie nas wspierać spoza toru. Jestem pewien, że inne zespoły tak samo postąpią - dodał Mekies.

Formuła 1 nakazała też zespołom, aby stosowały się do zasady dystansu społecznego i w garażu pracownicy stosowali między sobą co najmniej dwumetrowy odstęp. Sam pit-stop będzie jednak wyłączony z tej reguły. F1 ma bowiem świadomość, że mechanicy nie są w stanie wymienić kół, będąc oddalonymi od siebie. Podczas pracy konieczne będzie jednak stosowanie przyłbic i masek ochronnych. 

Czytaj także:
Robert Kubica po rozmowie z Danielem Obajtkiem
Alfa Romeo nie zorganizuje testów F1

Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy F1 uda się uniknąć rozprzestrzenienia się koronawirusa w padoku?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (0):

    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×