Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

F1. FIA reaguje na wypadek Romaina Grosjeana. Zmiana band na torze Sakhir

FIA bardzo szybko podjęła działania po wypadku Romaina Grosjeana w GP Bahrajnu. Na torze Sakhir w miejscu wypadku zdecydowano się na zmodyfikowanie i zamontowanie innych barier ochronnych.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
miejsce wypadku Romaina Grosjeana Twitter / Formula 1 / Na zdjęciu: miejsce wypadku Romaina Grosjeana

Jak informuje FIA, zmiany wprowadzone przed najbliższym wyścigiem o GP Sakhir obejmują obszar, w którym rozbił się Romain Grosjean. Nowe bariery ochronne pojawią się w okolicach zakrętu numer trzy.

Największą modyfikacją jest dodanie warstwy z opon, przez co kierowcy Formuły 1 nie będą zagrożeni na bezpośrednie uderzenie w metalową barierę. Miejsce zostanie też zabezpieczone gumową taśmą. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko powtórki wypadku z ubiegłej niedzieli.

Betonowe bloki, jakie pojawiły się na miejscu wypadku po eksplozji bolidu Haasa, zostaną usunięte. W tym miejscu pojawią się ponownie stalowe bariery. Tyle że będą one tym razem zabezpieczone wspomnianymi wcześniej oponami.

Zmiany wprowadzono też w zakręcie numer dziewięć, gdzie usunięto wysokie krawężniki. Pojawiło się bowiem ryzyko, że po najechaniu na nie bolid F1 może wzbić się w powietrze, co z kolei może doprowadzić do tragedii.

Jak podkreśla "Motorsport", tego typu zmiany nie są zwykle wprowadzane w trybie natychmiastowym, bo mają wpływ na homologację obiektu. Jednak w FIA istnieją procedury, które pozwalają na modyfikacje ze względów bezpieczeństwa.

Czytaj także:
Robert Kubica znów z Fernando Alonso na torze
Romain Grosjean nie chce wracać za wszelką cenę

ZOBACZ WIDEO: Skoki. Maciej Kot wróci do dobrej formy? "Bardzo mocno został poprawiony element, który powodował krótkie skoki"



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (1):
  • Mackenzie Smith-Russell Zgłoś komentarz
    Przeciez to nie bylo pierwsze GP w Bahrain :) One sa tam od 2004 roku, dlaczego wiec tego typu zabezpiecznia wprowadza sie dopiero teraz ? Gdyby sterta opon byla tam gdzie Grosjean walnal w
    Czytaj całość
    bariere, cala sprawa wygladalaby zupelnie inaczej. Dlaczego czeka sie az cos sie stanie i dopiero po fakcie poprawia sie usterki, skoro mozna bylo temu zapobiec.
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×