F1. Możliwa zmiana w przepisach. Wypadek może słono kosztować

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
zdjęcie autora artykułu

Charles Leclerc wygrał kwalifikacje do GP Monako, ale równocześnie rozbił się w trakcie ich trwania. Aby w przyszłości uniknąć sytuacji, w których kierowca może celowo spowodować wypadek, Formuła 1 bierze pod uwagę zmianę regulaminu.

Charles Leclerc rozbił się w końcówce kwalifikacji do GP Monako. 23-latek miał w tym momencie najlepszy czas, dający mu pole position. Jego wypadek doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi i przerwania sesji kwalifikacyjnej. To sprawiło, że tacy kierowcy jak Max Verstappen, Carlos Sainz czy Valtteri Bottas nie byli w stanie poprawić wyników.

W padoku Formuły 1 nikt nie posądzał Leclerca o celowe spowodowanie wypadku, ale takie dyskusje mogą się pojawić w przyszłości w przypadku innych incydentów. Dlatego F1 bierze pod uwagę zmianę regulaminu. Chociażby w IndyCar obowiązuje zasada, w myśl których kierowca za spowodowanie czerwonej flagi w kwalifikacjach traci najlepszy czas okrążenia.

- Jak wszystko, co pojawia się w powietrzu, FIA, Formuła 1 i zespoły patrzą na propozycje i oceniają je. Zarówno zalety, jak i wady. Znam przepis, który obowiązuje w IndyCar. Można go znaleźć w innych seriach i krajowych mistrzostwach organizowanych pod egidą FIA - powiedział motorsport.com Michael Masi, dyrektor wyścigowy F1.

ZOBACZ WIDEO: #dziejsiewsporcie: wypadek za wypadkiem. Tak wyglądał wyścig w Genk

- Przyjrzymy się temu pomysłowi. Wspólnie z wszystkimi stronami ocenimy, czy taka propozycja jest odpowiednia, czy nie - dodał Masi.

Tego typu dyskusje wracają zwłaszcza przy okazji GP Monako, gdzie pozycja startowa jest kluczowa ze względu na trudność wyprzedzania na torze. W roku 2006 Michael Schumacher celowo zaparkował bolid w zakręcie La Rascasse, przez co utrudnił przejazd Fernando Alonso. "Schumi" został za to wykluczony z wyników kwalifikacji do GP Monako i musiał ruszać do wyścigu z końca stawki.

Z kolei w roku 2014 to Nico Rosberg przyczynił się do żółtych flag na torze i zepsuł kwalifikacje innym kierowcom. W tym przypadku FIA odstąpiła jednak od kar.

Czytaj także: Znany klucz do sukcesu Ferrari Formuła 1 ma sensacyjne pomysły

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Czy podoba ci się propozycja zmiany przepisów w F1?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (1)
avatar
Krzysztof 66
28.05.2021
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
A co będzie jak Hamilton albo George coś się przytrafi i przerwiã eliminacje ???!