Wielki powrót do F1? Trwają rozmowy

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Mohammed ben Sulayem (w środku)
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Mohammed ben Sulayem (w środku)

Ubiegły sezon F1 zakończył się skandalem, wskutek którego pracę w roli dyrektora wyścigowego stracił Michael Masi. FIA rozpoczęła jednak rozmowy z Australijczykiem i jest gotowa zaproponować mu nowe stanowisko w federacji.

W tym artykule dowiesz się o:

Michael Masi stracił stanowisko dyrektora wyścigowego Formuły 1 w następstwie wydarzeń z GP Abu Zabi, kiedy to miał popełnić błąd związany z procedurą dotyczącą samochodu bezpieczeństwa. Tamte wydarzenia doprowadziły do tego, że Max Verstappen został mistrzem świata, zaś Lewis Hamilton musiał przełknąć gorycz porażki.

Z opublikowanego niedawno raportu wynika, że Masi popełnił "błąd ludzki", ale "działał w dobrej wierze", bo nie chciał, aby wyścig F1 na Yas Marina zakończył się za samochodem bezpieczeństwa.

Już w lutym Australijczyk stracił stanowisko i nie był obecny na GP Bahrajnu, które zainaugurowało sezon 2022. - Decyzja była podyktowana tym, aby zdjąć z niego nieco presji - przyznał Mohammed ben Sulayem w rozmowie opublikowanej na fia.com.

ZOBACZ WIDEO: Była gwiazda sportu próbuje sił w tanecznym show. Tak sobie radzi

- Jesteśmy wdzięczni za trzy lata pracy Masiego. Poświęcił sporo czasu F1. Teraz prowadzimy z nim rozmowy, aby pozostał w FIA. Jest dla nas ważną postacią. Chcemy znaleźć godne dla niego miejsce - dodał prezydent FIA.

Nowymi dyrektorami wyścigowymi F1 zostali Niels Wittich oraz Eduardo Freitas. Obaj będą pełnić tę rolę zamiennie. Prezydent FIA podkreślił przy tym, że cały proces podejmowania decyzji przez dyrekcję wyścigową wymagał zmian. - Dyrektor nie może polegać tylko na sobie - ocenił ben Sulayem.

- Dlatego sprowadziliśmy niektórych dawnych pracowników FIA, takich jak Herbie Blash, aby wesprzeć dyrektora wyścigowego. Musimy mieć też system rotacyjny. Mamy przecież 23 wyścigi, więc normalne, że wkrada się zmęczenie podróżami, itd. - dodał prezydent światowej federacji.

Jednym z nowych pomysłów ben Sulayema było też stworzenie wirtualnej dyrekcji wyścigowej z biurem w Genewie. Pełni ona rolę podobną do tej, jaką ma VAR w piłce nożnej. - Pomysł przyszedł mi do głowy w styczniu, gdy odwiedzałem zespoły F1. U jednej z ekip zapytałem: "co to jest? wygląda jak teatr!". Okazało się, że to wirtualna kontrola wyścigu - wspomniał Emiratczyk.

- Zapytałem: "dlaczego my nie mamy czegoś takiego?", "czy może mamy, a tego nie wiem?". Niestety, w odpowiedzi usłyszałem, że nie mamy. Dlatego zainwestowaliśmy w coś takiego - wyjaśnił prezydent FIA.

Czytaj także:
"Powinien zmienić hobby". Syn miliardera poddany krytyce
Euforia w zespole Roberta Kubicy. Pracownicy dostali wolne

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.