Wielka zmiana w polskim sporcie. Koniec współpracy po 15 latach

Getty Images / Mohamad Salaheldin Abdelg Alsayed / Na zdjęciu: olimpijskie koła
Getty Images / Mohamad Salaheldin Abdelg Alsayed / Na zdjęciu: olimpijskie koła

Polski Komitet Olimpijski poinformował o zmianie dostawcy strojów dla olimpijczyków. Markę 4F zastąpiła jedna z największych światowych firm odzieżowych, Adidas.

W tym artykule dowiesz się o:

Polska marka 4F współpracowała z PKOl od 2008 roku. Firma ta ubierała naszych olimpijczyków na siedmiu ostatnich igrzyskach, począwszy od Vancouver 2010. Często stroje były chwalone przez kibiców. Dodajmy, że podczas igrzysk w Tokio 2020 4F ubierał nie tylko polskich sportowców. Łącznie było to aż osiem narodowych reprezentacji.

To jednak koniec współpracy. W środę Polski Komitet Olimpijski w mediach społecznościowych poinformował o zmianie dostawczy strojów dla sportowców. Polską markę 4F zastąpiono jedną z najbardziej znanych światowych firm. Mowa o Adidasie, który teraz będzie zajmował się przygotowaniem kolekcji olimpijskiej dla naszych reprezentantów. Z nowym sponsorem podpisano 5-letnią umowę.

- Myślę, że dla PKOL to milowy krok do przodu. Z mojej perspektywy Adidas to bardzo ważny sponsor polskiego sportu olimpijskiego - powiedział prezes PKOl Radosław Piesiewicz.

- Umowa z poprzednią marką kończy się w grudniu tego roku. Zaprosiliśmy dotychczasowego partnera do negocjacji, jednak oferta Adidasa była dużo korzystniejsza - przekazał Piesiewicz.

- Polska jest jednym z największych rynków dla adidas w Europie. Jesteśmy liderem rynku, ale wciąż widzimy wiele możliwości rozwoju zarówno dla biznesu, jak i sportu. Partnerstwo z Polskim Komitetem Olimpijskim jest naturalnym kolejnym krokiem dla adidas, biorąc pod uwagę nasze wieloletnie wsparcie dla polskich sportowców poprzez indywidualne kontrakty. Jesteśmy dumni, że możemy zostać oficjalnym sponsorem Polskiej Kolekcji Olimpijskiej i wspierać olimpijczyków reprezentujących Polskę w drodze po kolejne zwycięstwa - powiedział Bjoern Gulden, CEO adidas.

"Medale nie leżą na ulicy. Są po to, by je zdobywać. Zawalczmy o nie razem" - przekazano za pośrednictwem mediów społecznościowych Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Filmik można zobaczyć poniżej.

Debiut polskich sportowców w nowych strojach nastąpi podczas przyszłorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu. Ich start zaplanowano na 26 lipca, a ceremonia zamknięcia odbędzie się 11 sierpnia. Jak będą wyglądały nowe stroje? - Widziałem to, co jest projektowane i to jest po prostu piękne. Dedykowana piękna kolekcja, którą tworzy cały team Adidasa. Jeżeli chodzi o kolorystykę, trochę nią pogramy. Będzie to naprawdę śliczne - dodał Piesiewicz.

Umowa obejmuje wszystkie wydarzenia olimpijskie, w których wezmą udział polscy sportowcy aż do końca 2028 roku, w tym: Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024, XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie MediolanCortina 2026, czy Igrzyska XXXIV Olimpiady Los Angeles 2028. W ramach umowy sponsorskiej adidas dostarczy zawodnikom obuwie, stroje i akcesoria, w których olimpijczycy wystąpią m.in.: podczas podróży, w wiosce olimpijskiej, w trakcie treningów oraz dekoracji medalowych na podium.

Czytaj także:
LM: Lens niepokonane, Frankowski z asystą. Wyjazdowe wygrane Arsenalu i Sociedad
Kontrowersja w Poznaniu. Lech skrzywdzony przez sędziego?

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: bramkarz tylko patrzył, jak leci piłka. Co za gol!

Źródło artykułu: WP SportoweFakty