Paryż 2024. Ponad milion. Padł niewyobrażalny rekord

PAP/EPA / Caroline Brehman / LeBron James
PAP/EPA / Caroline Brehman / LeBron James

Podczas turniejów koszykówki na igrzyskach w Paryżu pękła magiczna granica. To było prawdzie święto dla fanów basketu, którzy tłumnie pojawili się na trybunach. FIBA pochwaliła się dokładną liczbą.

Turniej koszykarski - zarówno mężczyzn, jak i kobiet - dostarczył podczas igrzysk Paryż 2024 kapitalnych emocji. Do stolicy Francji zjechały największe gwiazdy światowego basketu i dały popis. A to z kolei podziałało jak magnes na fanów.

Nic więc dziwnego, że na trybunach pojawiały się tłumy. FIBA poinformowała, że padł nowy rekord, jeżeli chodzi o igrzyska olimpijskie i frekwencję.

"Ogółem udział w olimpijskich turniejach koszykówki wzięło 1 078 319 fanów" - poinformowała międzynarodowa federacja koszykówki w mediach społecznościowych. Tym samym pobity został dotychczasowy rekord - wynosił 1 068 032 fanów - ustanowiony podczas IO w Atlancie w 1996 roku.

Tutaj jednak trzeba zwrócić uwagę na to, że w Paryżu względem Atlanty - po zmianach systemu gry - rozegranych zostało... 40 meczów mniej! W Paryżu było ich 52. W takich okolicznościach ten rekord budzi jeszcze większy podziw i wrażenie.

Warto również dodać, że podczas turnieju kobiet został pobity rekord, jeżeli chodzi o mecz koszykówki kobiet w Europie. Podczas grupowego starcia Francuzek z Australijkami na trybunach pojawiły się 27 193 osoby.

- Liczby są zdumiewające i pokazują rozwój naszego sportu, zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet - przyznał sekretarz generalny FIBA, Andreas Zagklis.

Dodajmy, że złote medale trafiły do reprezentantów i reprezentantek USA, którzy w finałach pokonali... Francuzów i Francuzki.

Dodano też, że dużą popularnością cieszył się turnieju koszykówki 3x3, gdzie na każdy dzień i sesję wyprzedana została cała pula 4 tysięcy biletów. Łącznie zmagania tej formy basketu zobaczyło na żywo 72 tysiące fanów.

Koszykówka 3x3 pojawiła się na IO po raz drugi. Wcześniej - w 2021 roku w Tokio - ze względu na pandemię związaną z COVID-19 rywalizacja odbywała się bez udziału publiczności.

Zobacz także:
On jest niesamowity! Zobacz, co zrobił Stephen Curry
Niewiarygodne! Centymetry rozstrzygnęły finał igrzysk w Paryżu

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie Ależ to zrobili! Zobacz, jak zabawiły się gwiazdy futbolu i koszykówki

Komentarze (2)
avatar
_Nick_
13.08.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Rosjanie i Polacy (z podobnym dorobkiem medalowym) hejtują, świat ucieka i liczy medale 
avatar
Alfer 2015
12.08.2024
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
..NATOMIAST w kraju nadwiślańskim padły rekordy nieoglądalności cyrku pod firmą producentów tranzystorów i innych egzemplarzy RTVAGD... tvpinfo:) ...zgadnij kotku , ilu ja ogląda ?:)))) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.