To już oficjalnie. W poniedziałek Radosław Piesiewicz został wybrany na prezesa Polskiego Związku Koszykówki. Otrzymał 63 głosy. Jego kontrkandydat Jacek Jakubowski - 27 głosów.
Piesiewicz w styczniu 2018 roku został wybrany także prezesem Polskiej Ligi Koszykówki (EBL). Wcześniej od jesieni 2016 r. był członkiem zarządu i wiceprezesem Polskiego Związku Piłki Siatkowej, choć wcześniej nie miał żadnej styczności ze sportem. Teraz stara się odbudować markę polskiej ligi koszykówki.
Od dłuższego czasu było wiadomo, iż Piesiewicz chce łączyć obie funkcje. Teraz jego celem jest wypromowanie marki polskiej koszykówki oraz polepszenie działań marketingowych. Ściśle współpracuje z telewizją Polsat, która od sezonu 2018/19 po każdej kolejce pokazuje magazyn koszykarski na swoich antenach. Wcześniej w "Przeglądzie Sportowym" powstał także Skarb Kibica EBL.
- Każdy projekt PZKosz powinien mieć przygotowaną strategię komunikacji. Musi być nacisk na ujednolicone strategie marketingowe. W tym również na zapleczu PLK. Ważna jest innowacja - projekt wprowadzenia e-Ligi. Musimy wyjść w kierunku nowej technologii - mówił nowy prezes PZKosz.
Piesiewicz deklaruje, iż chce powołać rozgrywki młodzieżowe na szczeblu centralnym. Prawdopodobnie zniknie także przepis o dwóch polskich zawodnikach na parkiecie w trakcie meczu Energa Basket Ligi. Nowy prezes chce mocniej postawić także na koszykówkę kobiet oraz 3X3.
ZOBACZ WIDEO Wpadka Romy i wymarzony debiut nowego trenera Udinese [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]