Nowa rajdówka jest najmłodszym dzieckiem M-Sportu i Forda, które swoją współpracę rozpoczęły od budowy Escorta Coswortha w 1990 roku. Od tej pory te dwie firmy współpracują ze sobą w dziedzinie motorsportu. Przez brytyjską firmę przeszły jeszcze takie konstrukcje jak Escort WRC, Focus RS WRC czy Fiesta S1600. Nad konstrukcją Fiesty S2000 pieczę sprawował główny inżynier Christian Loriaux.
Samochód otrzyma homologację w styczniu 2010 roku i od przyszłego sezonu będzie dopuszczona do startu w krajowych mistrzostwach oraz w nowo utworzonym cyklu WRC Cup, który ma stanowić pomost pomiędzy cyklem WRC a Productions Cars. W 2011 auta S2000 zostaną oficjalnie dopuszczone do startu w cyklu WRC.
Pierwsza Fiesta ma za sobą już ponad 3000 km testowych, podczas których fabryczni kierowcy Forda sprawdzali możliwości rajdówki. Testy odbywały się zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w innych krajach Starego Kontynentu. Przed oficjalnym startem w rajdzie zaplanowano sporą liczbę testów.
- To dla nas bardzo szczególny dzień. To pierwszy globalny samochód pochodzący ze współpracy Forda i M-Sportu. Naprawdę głęboko wierzę w to, że stworzyliśmy świetną rajdówkę i uruchomienie tego programu pozwoliło nam zrobić krok do przodu pod względem konkurencyjności w rajdach. Po raz pierwszy od pięciu lat możemy zaoferować samochód Forda, który może walczyć o krajowe mistrzostwa na całym świecie! Fiesta jest idealną bazą pod budowę rajdówki. Mocno pracowaliśmy nad tym projektem i udało się - powiedział Malcolm Wilson podczas prezentacji Fiesty S2000.
Po Wilsonie głos zabrał Loriaux, który podzielił się swoim zdaniem na temat samochodu i zdradził parę szczegółów dotyczących projektu.
- To fantastyczne uczucie móc dzisiaj zaprezentować światu nasz nowy projekt, pokazać efekt naszej ciężkiej pracy i testów za zamkniętymi drzwiami. Mamy bardzo obiecujący start podczas testów i jestem więcej niż zadowolony z wyników tego samochodu. Interesująco zapowiada się realne porównanie naszej konstrukcji z innymi rajdówkami klasy S2000.
Oficjalna prezentacja Fiesty S2000:
Ford Fiesta S2000 podczas testów: