Przed oficjalnym posiedzeniem mówiono, że są dwie niezwykle ważne kwestie do umówienia: regulamin na rok 2010 i wybór centralnego promotora.
Długo nie musieliśmy czekać na ważne ustalenia Rady Światowej FIA, która oficjalnie w środę rozpoczęła obrady. Podjęto wiążące decyzje mające ulepszyć cykl Mistrzostw Świata. Rozpoczęto od zaakceptowania zbioru technicznych przepisów dla aut startujących w Mistrzostwach Globu na sezon 2010. Decydenci FIA zezwolili na rozmowy w sprawie pozyskania centralnego promotora dla cyklu WRC. To niezwykle ważna sprawa dla zespołów fabrycznych, które bez konkretnych zapisów w regulaminie nie mogły budować swojej przyszłości na żadnym aucie. Jest nadzieja, że nowy regulamin okaże się bardzo atrakcyjny dla zespołów, które do tej pory nie wystawiały swoich aut w Mistrzostwach Świata.
Nie bez znaczenia jest także postawa federacji odnośnie planów wprowadzenia aut S2000 do Mistrzostw Świata. Od 2010 roku, samochody grupy N i Super 2000+ będą nosiły nazwę aut Superprodukcyjnych. Natomiast grupa R będzie składać się z aut produkcyjnych. Według jednego z delegatów, który chce pozostać anonimowy wszystko jest już właściwie ustalone: Jest zielone światło dla aut Super 2000 na rok 2010, które mają zastąpić obecne WRC. Istnieje jeszcze kilka drobnych szczegółów, które trzeba jak najszybciej ustalić, aby fabryki mogły ruszać z budowaniem rajdówek. Jest porozumienie w tej sprawie. To bardzo dobra wiadomość dla tego sportu. Oferuje pewną stabilizację na przyszłość WRC. To musi się udać! - powiedział brytyjskiemu autosportowi dobrze poinformowany działacz.
North One Television, która jest właścicielem firmy International Sportsworld Communicators – właściciel praw do pokazywania WRC jest uznawana za najbardziej prawdopodobnego kandydata do przyjęcia na siebie roli globalnego promotora WRC. Nie znaczy to jednak, że cykl ten będzie pokazywany w mediach tak, jak do tej pory. Z umową będą wiązały się ogromne koszty, które North One Television będzie musiała przeznaczyć na stałą promocję rajdów na świecie. Działacz dodaje: Jeszcze nie przypieczętowano tej umowy, jednak byłbym bardzo zdziwiony, gdyby do sfinalizowania nie doszło. To tylko kwestia czasu, dokumenty zostaje kilka detali do ustalenia pomiędzy FIA i North One TV. Jest porozumienie w sprawie potrzeby znalezienia promotora - powiedział działacz.
Jeszcze we wtorek było słychać głosy z obozów Forda i Citroena, które groziły, że w razie nie podjęcia konkretnych decyzji wycofają się z Mistrzostw Świata. Jak widać takie naciski odniosły skutek i mamy już potwierdzone najważniejsze projekty.
- Mamy sporo pracy do wykonania - powiedział członek zespołu Citroena - Na szczęście wiemy jak będą wyglądały Mistrzostwa Świata po sezonie 2009. To bardzo ważne dla nas, bo mamy już pomysł na dalszy rozwój zespołu - stwierdził.
Wielkie znaczenia dla kibiców rajdowych w Polsce ma fakt ostatecznego potwierdzenia Rajdu Polski do kalendarza WRC na sezon 2009. Przychylne raporty delegatów FIA na rajdy Polski i Cypru zdecydowały o przegłosowaniu kandydatury tych dwóch imprez do przyszłorocznego kalendarza.
W Mistrzostwach Europy zostanie powołany nowy puchar dla aut z napędem na jedną oś, co stwarza kolejne perspektywy dla rozwoju klasy Super 1600 i nie tylko. Warunkiem jest zgłoszenie załogi przed sezonem i start w minimum sześciu eliminacjach ME.