Symulator jazdy
Wszystkie zespoły biorą udział w sesjach testowych, które są jednak zbyt krótkie, by same w sobie zapewnić na torze dobry wynik. Dlatego właśnie stworzono wirtualne środowisko testowe, które opiera się na zaawansowanych technologicznie symulatorach jazdy. Prace nad odpowiednią technologią były olbrzymim wyzwaniem technicznym - podczas realizacji projektu inżynierowie kilkakrotnie popełniali falstart i wiele razy brnęli w ślepy zaułek, próbując zbudować środowisko zdolne precyzyjnie odtworzyć wszystkie zachowania pojazdu na torze. Po wielu próbach członkowie teamu LRGP uznali, że opracowana technologia jest już odpowiednio zaawansowana, by zakupić najnowocześniejszy symulator. Jego funkcje zostaną udostępnione w trybie on-line pod koniec 2011 roku i z pewnością staną się cennym narzędziem służącym do doskonalenia wyników.
Zmodernizowany tunel aerodynamiczny
Zbudowany w 1998 roku w Enstone tunel aerodynamiczny był jednym z najnowszych urządzeń tego typu stosowanych w Formule 1. W tamtym czasie był uważany za najnowsze osiągnięcie techniki. Po 12 latach od uruchomienia zapadła decyzja o jego modernizacji. Pierwsze prace nad unowocześnieniem tunelu związane z montażem nowej bieżni rozpoczęły się pod koniec 2009 roku. W pierwszym kwartale 2011 roku rozbudowano tunel, aby umożliwić w nim testowanie większych modeli bolidów i zainstalowano w środku makietę samochodu w skali 60 procent. Termin "makieta" nie oddaje w pełni zaawansowanej technologii, jaką wykorzystuje się podczas badań w tunelu aerodynamicznym. Nowa makieta jest efektem wieloletnich prac projektowych i inwestycji liczonych w tysiącach funtów. Model jest wyposażony w nowe czujniki oraz urządzenia, które pozwolą na przeprowadzanie dużo bardziej precyzyjnych eksperymentów niż wcześniejsza makieta w skali 1:2. LRGP liczy na wymierne efekty inwestycji, które spodziewane są już za kilka miesięcy.
Super-szybki komputer CFD
Obliczeniowa mechanika płynów jest w Formule 1 jednym z kluczowych narzędzi, które umożliwia prowadzenie testów w tradycyjnych tunelach aerodynamicznych. LRGP było jednym z pierwszych zespołów, który bardzo dużo zainwestował w zakup tej zaawansowanej technologii. Przy wsparciu rozbudowanej sieci partnerów technicznych i dostawców, ośrodek CFD w pełni wykorzystuje wszystkie możliwości dostępnej technologii, włącznie z niezwykle precyzyjną symulacją warunków na torze i określaniem założeń programu rozwoju właściwości aerodynamicznych. Czas płynie szybciej w świecie technologii informatycznej - super komputer w ośrodku CFD ma tylko dwa lata, ale nadszedł czas, by wymienić go na nowszy sprzęt. W styczniu zainstalowano w ośrodku klaster nowych super-komputerów wyposażonych w układy scalone najnowszej generacji. Nowy klaster komputerowy uwzględnia wszystkie ograniczenia dotyczące aerodynamiki określone przez FOTA, zapewnia bardziej wydajną moc obliczeniową i zużywa mniej energii elektrycznej. Energooszczędność jest miłym dodatkiem, ale prawdziwa walka toczy się o podniesienie skuteczności aerodynamicznej bolidu. Siła dociskowa ma kluczowe znaczenie w Formule 1, co sprawia, że inwestycja zwróci się w postaci znacznej poprawy wyników na torze.