Po tym jak jedni z największych konkurentów Volkswagena na rynku samochodów osobowych Opel i Skoda zapowiadają swoje modele Fabii i Corsy, po sukcesie Peugeota z 207-mką i Fiata z Punto, do rywalizacji przynajmniej na razie w serialach krajowych, a docelowo także za pewne po zmianach regulaminów do Mistrzostw Świata w kategorii Super 2000+ prawdopodobnie włączy się również jedna z motoryzacyjnych potęg w Europie i na świecie – Volkswagen.
Jak donoszą niemieckie źródła dyrektor działu sportowego VW Kris Nissen był obecny w parku serwisowym w Jyvaskyla podczas dziewiątej tegorocznej rundy Mistrzostw Świata - Neste Oil Rally Finland. Nissen po wizycie na odcinku testowym wybrał się na spotkanie z Simon Long - szefem International Sportsworld Communicators, aby omówić plany i szczegóły techniczne przyszłych regulaminów Mistrzostw Świata, a także plany utworzenia głównego promotora serii WRC, która jako jedyna seria FIA nie posiada wyłącznego promotora na cały świat. Mimo zebrania członków FIA pod koniec czerwca nie udało się osiągnąć ostatecznego porozumienia i póki co sprawa wyboru promotora serii nie została pomyślnie zakończona.
Volksawagen jest póki związany z programem Race Touarega w rajdach terenowych, ale jednocześnie w International Rally Challage wystawiane jest Polo Super 2000 mające jednak charakter bardziej prywatnej jak fabrycznej inicjatywy.
Mark Deans dyrektor sportowy europejskiego oddziału Forda powiedział, że VW jest jednym z czterech nowych producentów żywo zainteresowanych startami w WRC poza Fiatem, Renaultem i Skodą, która jest również członkiem VW Group.
Po tych jeszcze bardzo spekulacyjnych informacjach widać wyraźnie, że szykowane przez FIA zmiany w regulaminach mogą Mistrzostwom Świata wyjść jedynie na dobre, bo jeśli przyjąć, że do obecnych czterech producentów dobili by kolejni czterej to w światowym czempionacie może się wreszcie zaostrzyć rywalizacja i po kilku latach marazmu do WRC wróci wreszcie dreszcz emocji, który znamy z przełomu tysiącleci.