Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie będziemy świadkami reaktywacji rajdowego zespołu Fiat Auto Poland. Kierowcą będzie oczywiście Grzegorz Grzyb, który po zwycięstwie w tegorocznym Rajdzie Rzeszowskim zyskał sobie uznanie polskiego kierownictwa Fiata. Pod znakiem zapytania stoją jednak kwestie finansowe, wszystko wskazuje bowiem na to, że Grzyb sam będzie musiał zapewnić sponsora dla zespołu. Pytany o sezon 2009 Bryan Bouffier odpowiada natomiast nieco wymijająco, jednak w jego przypadku wszystko będzie zależeć od decyzji Peugeot Polska. - Wszyscy pytają mnie o przyszłość, o plany na następny sezon. Za wcześnie, żeby o tym mówić. Ale nie ukrywam, że pragnę też nadal jeździć w Polsce - odpowiada aktualny Mistrz Polski.
S2000, ale dobrze przygotowanym do startów, chciałby także w przyszłym sezonie jeździć Kajetan Kajetanowicz. Wszystko zależy jednak od budżetu, a fanom kierowcy z Cieszyna pozostaje wierzyć, że popularnemu Kajtkowi pomoże Tomasz Czopik. Krakowianin kończy bowiem karierę, jednak jak sam zapowiadał chce pomóc Kajetanowi Kajetanowiczowi. Czopika w sezonie 2009 zobaczymy tylko podczas Rajdu Polski, w którym chce wystartować autem WRC. Plany związane z autem klasy S2000 ma również Sebastian Frycz. Kierowca ze Szczyrku, zniechęcony atmosferą panującą w polskich rajdach wspomina tylko o kilku startach w sezonie 2009. Wymarzone auto Frycza to Peugeot 207 S2000, którym chciałby wystąpić chociaż w kilku rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Niewiadomą pozostają przyszłoroczne plany Tomasza Kuchara i Michała Sołowowa. Jest jednak bardzo prawdopodobne, że będą oni kontynuować swoje programy startów, analogiczne do tegorocznych występów. Tomasz Kuchar, który coraz lepiej dogaduje się z Peugeotem 207 S2000 na pewno będzie miał wiele do udowodnienia w sezonie 2009, zarówno przed kibicami, jak i przed samym sobą. Michał Sołowow w wywiadzie dla Gazety Wyborczej stwierdził, że podczas przyszłorocznego Rajdu Polski wystartuje Peugeotem 207 S2000 i nie planuje na ten występ wypożyczać auta WRC. Jest więc niemal pewne, że także w innych rajdach zobaczymy Sołowowa za kierownicą Peugeota. Występy w bliźniaczej rajdówce zapowiada także Zbigniew Staniszewski, który podobnie jak w tegorocznym sezonie ograniczy się jedynie do rajdów szutrowych.
Wiele do udowodnienia ma również Leszek Kuzaj. Były Mistrz Polski już w sezonie 2007 stwierdził, że nie zamierza zakończyć kariery odległą lokatą w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a wręcz przeciwnie, chce odejść w glorii i chwale. Starty Kuzaja autem S2000 w sezonie 2009 wydają się niemal pewne, szczególnie biorąc pod uwagę współpracę z firmą PSO, którą rozszerzył od tegorocznego Rajdu Orlen. O przesiadce do rajdówki klasy S2000 wspominają także obaj reprezentanci zespołu Tedex, Michał Bębenek i Piotr Maciejewski. Bębenek nie zdradza konkretów, za to popularny Misio chciałby startować Fiatem Grande Punto Super 2000 przygotowanym przez JM Engeenering. Alternatywą mają być występy w Mitsubishi Lancerze ze stajni Stec Ralliart.
Liczna do tej pory plejada N-grupowych Mitsubishi i Subaru może więc w przyszłym roku ulec przerzedzeniu, ale czteronapędowe rajdówki na pewno nie znikną z tras Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W sezonie 2009 za kierownicą auta grupy N zobaczymy Pawła Dytko, który wsiądzie do najnowszego modelu Mitsubishi, Lancera Evo X. Debiut nowej rajdówki nastąpi najprawdopodobniej już w tym roku, podczas Rajdu Barbórki Warszawskiej. Starty w Lancerze Evo X zapowiada również Adam Bezlapowicz, znany z występów w niemieckim pucharze Suzuki Ignis Rallye Cup. U boku Bezlapowicza zasiądzie utytułowany Maciej Maciejewski. Jak przyznają sami zawodnicy sezon 2009 poświęcą raczej na naukę i zdobywanie doświadczeń, niż na walkę czołowe lokaty.
Jaki więc będzie przyszłoroczny sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski? O tym przekonamy się dopiero w kwietniu, podczas Rajdu Krakowskiego, który będzie pierwszą rundą mistrzowskiego cyklu. Wyjaśni on z pewnością wiele wątpliwości związanych z sezonem 2009. Jednak abstrahując od czołówki pozostaje pewien niedosyt, że po raz kolejny jedynym pucharem obecnym na trasach RSMP będzie C2 R2 Teams’ Challenge. Peugeot zapowiada co prawda dystrybucję zestawów do budowy 207 RC Rallye, jednak nie będzie ona poparta działaniami promocyjnymi, jak miało to miejsce w Pucharze Peugeota.