Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Gigant kończy ze sportami motorowymi. Szokująca decyzja Niemców

Volkswagen ogłosił zakończenie fabrycznych programów w sportach motorowych. Oznacza to nie tylko rezygnację Audi z Formuły E, ale też m.in. koniec produkcji samochodów rajdowych.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Volkswagen Polo WRC Materiały prasowe / Na zdjęciu: Volkswagen Polo WRC

Jeszcze w zeszłym roku Volkswagen zapowiadał, że w niedalekiej przyszłości zakończy działalność zespołów fabrycznych wykorzystujących silniki spalinowe, by w pełni skupić się na pojazdach elektrycznych i seriach wyścigowych korzystających z tego typu jednostek.

Tymczasem wtorek przyniósł całkowitą rezygnację Volkswagena z motorsportu. Decyzja jest szokiem dla środowiska, bo przecież jeszcze kilka miesięcy temu Audi ogłosiło wycofanie z DTM, by w pełni skupić się na Formule E. Tymczasem okazuje się, że sezon 2020/2021 będzie dla firmy z Ingolstadt ostatnim spędzonym w elektrycznych wyścigach.

Jak ogłosił Volkswagen, podjęta decyzja to "część reorganizacji przedsiębiorstwa". W ramach zmian 169 pracowników oddziału motorsportowego zostanie w pełni zintegrowanych z innymi działami firmy. Obejmą oni inne stanowiska, tak aby nie tracić pracy.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: potężny strzał, odrobina szczęścia i... fantastyczny gol. Palce lizać!

- Marka Volskwagen jest na najlepszej drodze, by stać się wiodącym dostawcą zrównoważonej mobilności elektrycznej na świecie. W tym celu łączymy siły i zdecydowaliśmy o zaprzestaniu prowadzenia działów motorsportowych - powiedział Frank Welsch, dyrektor ds. rozwoju marki Volkswagen.

- Dogłębna wiedza techniczna pracowników, a także informacje zdobyte podczas projektu ID.R (całkowicie elektryczny samochód sportowy - dop. aut.) pozostaną w dorobku firmy i pomogą nam we wprowadzaniu na drogi publiczne kolejnych modeli elektrycznych z rodziny ID - dodał Welsch.

Firma ma jeszcze przez jakiś czas produkować części zamienne do rajdówki Polo GTI R5 oraz samochodu turystycznego Golf GTI TCR, aby wywiązać się z podpisanych wcześniej umów. Jednak sama produkcja Polo R5 zakończy się z rokiem 2020, więc wkrótce "polówka" zniknie z rajdowych tras.

Volkswagen angażował się w motorsport przez dziesięciolecia. W tym okresie odnosił sukcesy w Formule 3, zdominował rajdy samochodowe w latach 2013-2016 za sprawą niezwykle udanej konstrukcji VW Polo, a terenowy Touareg wygrał Rajd Dakar.

Z kolei elektryczny model sportowy ID.R osiągnął rekordowe czasy na znanych trasach Goodwood i Pikes Peak.

Volkswagen zaczął się odsuwać od motorsportu w roku 2015, po wybuchu afery dieselgate. Wtedy wyszło na jaw, że Niemcy celowo manipulowali wynikami pomiarów emisji spalin w sprzedawanych samochodach. Z tego powodu firma musiała zapłacić szereg kar, a jej dyrekcja zaczęła promować ekologiczne rozwiązania, by zmazać marketingową plamę.

Czytaj także:
Żona Romaina Grosjeana zabrała głos po jego wypadku
Kierowcy F1 zapomnieli, że można zginąć

Czy jesteś zaskoczony decyzją Volkswagena?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (1):
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×