Miliony dolarów do wzięcia! Polska gra o ogromną premię

Getty Images /  Ayman Aref/NurPhoto / Na zdjęciu: reprezentacja Polski po golu Roberta Lewandowskiego w meczu z Arabią
Getty Images / Ayman Aref/NurPhoto / Na zdjęciu: reprezentacja Polski po golu Roberta Lewandowskiego w meczu z Arabią

Pierwszy od 36 lat awans do fazy pucharowej mundialu, ale nie tylko. Stawką meczu Polska - Argentyna jest też ogromna premia od FIFA!

Biało-Czerwoni mogą wyjść z grupy na mundialu po raz pierwszy od 1986 roku. Cel sportowy jest oczywiście najważniejszy, jednak przy okazji można podnieść z boiska aż 4 mln dolarów (przy obecnym kursie to ponad 17,9 mln zł)!

Właśnie tyle FIFA wypłaci wszystkim zespołom, które przebrną zwycięsko przez pierwszy etap i zameldują się w 1/8 finału.

Zaczyna się batalia o wielką kasę

Światowa federacja ułożyła dość prostą drabinkę wypłaty wynagrodzeń. Minimalny bonus, jaki otrzyma każdy z uczestników, to 9 mln dolarów. Na tyle można liczyć za sam udział w turnieju.

ZOBACZ WIDEO: Na to muszą zwrócić uwagę Polacy. Tego elementu zabrakło w starciu z Meksykiem

Szczegółowe wyniki w fazie grupowej nie mają znaczenia. FIFA nie przewidziała oddzielnych bonusów za zwycięstwa albo remisy. Kolejna premia wpada dopiero za przejście do 1/8 finału. Realizacja takiego celu wiąże się z dodatkowymi 4 mln dolarów.

Zatem wychodząc z grupy, Polacy będą pewni, że z Kataru przywiozą do PZPN co najmniej 13 mln w amerykańskiej walucie, czyli ponad 58,2 mln zł.

Osiągnięcie ćwierćfinału to następne 4 mln, a więc najlepsza ósemka turnieju zarobi dla swoich federacji co najmniej 17 mln dolarów.

Fortuna dla najlepszych

Skala progresu będzie znacznie większa w strefie medalowej. Drużyna, która zajmie 4. miejsce, czyli de facto przegra dwa ostatnie mecze na turnieju (półfinał i o III miejsce) zarobi 25 mln.

Zwycięzca "małego finału", czyli brązowy medalista mundialu, zgarnie 27 mln. Wicemistrz wzbogaci się o 30 mln, zaś nowy mistrz świata - aż o 42 mln.

Rekordowe mistrzostwa

440 mln dolarów - tyle wynosi suma, którą FIFA rozdysponuje między 32 uczestników imprezy. Nowy mistrz świata zgarnie ponad 10 proc. tej kwoty. Na jego konto wpłynie 42 mln w amerykańskiej walucie - najwięcej w historii. Cztery lata temu Francja, która sięgnęła po główne trofeum, zainkasowała 38 mln.

Tymczasem w 2006 roku w Niemczech triumfujący Włosi otrzymali zaledwie 10 mln. To najlepiej pokazuje skalę wzrostu premii od światowej federacji.

Mecz 3. kolejki mistrzostw świata Polska - Argentyna w środę o godz. 20 czasu polskiego. Transmisja w TVP 1, TVP Sport oraz na platformie Pilot WP. Relacja tekstowa na WP SportoweFakty.

Premie w mistrzostwach świata 2022:

EtapPremia
faza grupowa 9 mln dolarów
1/8 finału 13 mln dolarów
ćwierćfinał 17 mln dolarów
4. miejsce 25 mln dolarów
3. miejsce 27 mln dolarów
2. miejsce 30 mln dolarów
mistrz świata 42 mln dolarów

Czytaj także:
Koniec epoki w KGHM Zagłębiu Lubin. Odchodzi były piłkarz i dyrektor sportowy
Oficjalnie: z Legii Warszawa do Warty Poznań. Nowy-stary dyrektor przy Drodze Dębińskiej

Komentarze (5)
avatar
J-73
30.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
avatar
Cinuś
30.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
podzielą się z biednym narodem ? :P to wszystko wina tuska :) !!! nie pozdrawiam Tylko PIS Dobrze rzadzi !:) 
avatar
juras77
30.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Inflacja najbardziej dotyka #żelusi#, więc trzeba im podnieść zarobki. 
avatar
Adela Rozen
30.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Skąd spadają te wszystkie "prane" miliony , bo na pewno nie z biletów sprzedaży koszulek czy transmisji ? :-) 
avatar
Jazzon
30.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Hurrrra . To ja też coś dostanę...... Polska Gola!!! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.