Ekstraklasa SA jest partnerem kampanii "Twoja krew - Moje życie", unikatowego programu społeczno-edukacyjnego, realizowanego przez Ministerstwo Zdrowia i Narodowe Centrum Krwi. Celem programu jest uświadomienie opinii publicznej konieczności zwiększenia liczby stałych dawców krwi.
Istnieje szereg barier dla wzrostu liczby stałych dawców krwi, m.in. są to bariery światopoglądowe. Polacy wierzą w wiele mitów na temat krwiodawstwa. Przełamanie negatywnego nastawienia i przekonanie Polaków o konieczności zwiększenia grupy regularnych dawców krwi to główne priorytety kampanii "Twoja krew - Moje życie".
- Systematyczny wzrost zapotrzebowania na krew, jej składniki i preparaty krwiopochodne stanowi ogromne wyzwanie dla służby krwi. Zużycie składników krwi w Polsce jest nadal o około 30 proc. niższe niż w "starych" krajach Unii Europejskiej. Jestem przekonana, że realizacja ogłoszonego przez nas programu oraz towarzysząca mu kampania społeczna przyczyni się do sprostania temu wyzwaniu - stwierdziła minister Ewa Kopacz.
Symbolem kampanii jest rubin utożsamiający drogocenną kroplę krwi. Krew to klejnot i bezcenny dar, którego nie można wyprodukować - musi ją podarować człowiek.
Podczas 19. kolejki Ekstraklasy na wszystkich stadionach będą też rozdawane ulotki informujące o akcji. Dodatkowo, juniorzy każdej z drużyn wniosą flagę z logo "Twoja krew - Moje życie" na murawę boiska.
W internecie na stronie akcji www.gra.twojakrew.pl w lutym będzie można zagrać w grę zręcznościowo-edukacyjną związaną z tematyką krwiodawstwa. Ekstraklasa SA przekazała na nagrody oficjalne piłki Ekstraklasy (model PUMA V1.08). Zachęcamy do wzięcia udziału w grze i wygrania oficjalnych piłek Ekstraklasy!