Rewolucja w Primera Division? Amazon i Facebook chcą pokazywać ligowe mecze

W Primera Division nadchodzi rewolucja na rynku praw telewizyjnych. W przetargu wystartują między innymi Amazon oraz Facebook i nie są bez szans, by kupić prawa.

Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
piłkarze Realu Madryt Getty Images / Denis Doyle / Na zdjęciu: piłkarze Realu Madryt
O tym, że Facebook i Amazon wystartują w przetargu na prawa do pokazywania meczów ligi hiszpańskiej poinformował serwis "El Confidencial". Nowy kontrakt obowiązywać będzie w latach 2019-2023.

Internetowi giganci nie są bez szans na to, by zdobyć prawa. Mają ogromny potencjał ekonomiczny. Facebook to największy portal społecznościowy, a Amazon to wielkie amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe.

- To może doprowadzić do prawdziwej rewolucji. Podmioty te w porównaniu z tradycyjnym grupami audiowizualnymi dysponują potężną siłą ekonomiczną - przekazał "El Confidencial". Facebook już pokazywał m.in. mecze MLS. Transmitował jedno ze spotkań NBA, ale tylko dla użytkowników w Indiach.

Z kolei Amazon jest m.in. właścicielem praw do pokazywania US Open, na które korporacja wydała 30 milionów funtów. Do innych przetargów chcą stanąć takie firmy jak Google, Apple czy Netflix.

Władze Primera Division liczą na to, że prawa do pokazywania ligi uda się sprzedać za około 2,3 miliarda euro. To o 700 milionów euro więcej niż dawał obecny kontrakt.

ZOBACZ WIDEO Świetna Sampdoria ograła Juventus! Trzech Polaków na boisku. Zobacz skrót [ZDJĘCIA ELEVEN]

Czy w przyszłości internetowi giganci zdominują rynek praw do pokazywania wydarzeń sportowych?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×