Kibice Legii Warszawa muszą być gotowi na ciężkie czasy

Newspix / Na zdjęciu: piłkarze Legii Warszawa
Newspix / Na zdjęciu: piłkarze Legii Warszawa

Jeszcze niedawno Legia była najbogatsza w Polsce, ale pieniądze wyparowały i fani warszawskiego klubu muszą być przygotowani na naprawdę trudny okres. Odejdzie wielu zawodników, głównie starszych.

Legia w walce o tytuł nie tyle przegrała z Piastem Gliwice, co poniosła klęskę, nie ma dwóch zdań. Zresztą nie krył tego Aleksandar Vuković. Serbski szkoleniowiec był po spotkaniu wściekły i wyraźnie zaznaczył, że będzie dzielił zawodników na prawdziwych legionistów, czyli tych, którzy ciężko pracują i tych, którzy jego zdaniem nie pracują wystarczająco mocno.

Według Vukovicia, mają upadać mity, a zawodnicy, którzy klepią się w herb nie będą wcale uważani za prawdziwych legionistów. Wielu kibiców i dziennikarzy odczytało te słowa jako wskazanie dwóch piłkarzy: Michała Kucharczyka (mit) oraz Carlitosa (klepanie w herb).

ZOBACZ WIDEO Jerzy Brzęczek o Lotto Ekstraklasie. "Dopiero europejskie puchary zweryfikują jej poziom"

Kucharczykowi kończy się kontrakt i dziś trwają rozmowy nad jego przedłużeniem. Niedawno wszystko zmierzało w dobrą stronę, zawodnik nawet pożegnał się z agentem, by zaoszczędzić na prowizji. Gdy jednak doszło do finansów, okazało się, że są spore rozbieżności. Zawodnik chciałby podwyżki, zaś tnąca koszty Legia chciałaby utrzymać zarobki piłkarza na starym poziomie. W klubie nie ma obecnie pieniędzy, Legii nie stać dziś na gotówkowe transfery. W tureckich mediach pojawiła się informacja na temat możliwego przejścia "Kuchego" do Kayserisporu.

Klub nie przedłuży umów z większością starszych zawodników, którym kończą się one w czerwcu. Wśród potencjalnych "ofiar" są: bramkarz: Arkadiusz Malarz (38 lat), obrońca Inaki Astiz (35), pomocnicy Kasper Hamalainen (32), Miroslav Radović (35) oraz Andre Martins (29). Przy czym ten ostatni był kluczowym zawodnikiem drużyny, pozostali to w większości rezerwowi.

Według serwisu legia.net, klub może sprzedać kogoś z grupy: Dominik Nagy, Carlitos, Mateusz Wieteska, Sebastian Szymański, Radosław Majecki. Wieteska niedawno miał wartą 2 miliony euro ofertę z Dynama Kijów, ale ukraiński klub, jak pisze portal, wycofał się po jego słabym meczu z Lechem.

W klubie wiedzą, że sprzedaż dwóch ostatnich w tej chwili byłaby nierozsądna. Szymański może zabłysnąć na mistrzostwach świata do lat 20, ale przeciwko niemu są słabe statystyki w zakończonym sezonie. Zaledwie 2 bramki i 7 asyst to mało jak na ofensywnego pomocnika. Majecki grał pewnie, ale klub musiałby dostać dobrą ofertę. A o takiej na razie nie słychać.

Z kolei Carlitos mógłby wyjechać do Stanów Zjednoczonych, w lutym zainteresowany był nim New York FC, mówiono nawet o kwocie przekraczającej 2 miliony euro. Carlitos był największą gwiazdą Legii w sezonie. Jeśli jednak zarzuty Vukovicia dotyczyły właśnie jego, to nie będzie lepszego momentu, by go sprzedać. W klubie mówią, że trener mógł też mieć na myśli Iuriego Medeirosa, który również wykonywał gest klepania w herb po golu. Poza tym do gry powoli wraca Jarosław Niezgoda. W związku z urazem klub nie sprzeda go teraz korzystnie, można przypuszczać, że od nowego sezonu będzie podstawowym zawodnikiem. A to oznacza, że można próbować wypchnąć Hiszpana.

ZOBACZ: Legia to drużyna ze szkła

Jeśli chodzi o zakupy, na razie w spekulacjach pojawiały się nazwiska dwóch młodych Polaków wychowanych na obczyźnie. To Marcel Zylla, 19-letni ofensywny pomocnik Bayernu Monachium oraz 18-letni środkowy pomocnik z Atletico Madryt, Javier Ajenjo Hyjek. Ten drugi może być ściągany, żeby klub spełniał wymóg młodzieżowca, który ma wejść od przyszłego sezonu.

ZOBACZ: Liderzy Legii stchórzyli, wysłali do mediów najmłodszych


Jeśli chodzi o zakupy, będzie to pierwsze samodzielne okno dyrektora sportowego Radosława Kucharskiego. Ten były łowca talentów pracujący dla Manchesteru jest dyrektorem sportowym Legii od września, wcześniej był szefem działu skautingu. Jednak decydujący głos przy transferach mieli Chorwaci, a potem Portugalczyk Ricardo Sa Pinto. Żeby ocenić pracę Kucharskiego, potrzebne są przynajmniej dwa okna transferowe. Jego zadaniem jest szukać zawodników darmowych lub bardzo tanich. Legia wciąż jest bardzo atrakcyjnym miejscem pracy, ale kibice Legii muszą być gotowi na naprawdę ciężkie czasy.

Komentarze (22)
marcin1978
23.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
LEGIA po pierwsze potrzebuje porzadnego trenera a nie jakies wynalazki 
avatar
hack
23.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Martins powinien zostać, reszta z wymienionych powinna spojrzeć w swoje papiery z datą urodzin. Zastanawia mnie tylko dlaczego Legia szuka młodzieży w Monachium i Madrycie, a na boczne boisko n Czytaj całość
avatar
ggdd
22.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Super, panie Wawrzynkowski.
Bardzo ładnie pan posklejałeś i skompilowałeś pozżynane wieści z innych mediów.
Ciekawe, ile płacą takim "dziennikarzom"...? 
avatar
Leszek Gupu
22.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kopacze legii ,po co wy gracie ?
Dla pieniędzy ?!
To grajcie tak dalej ! 
avatar
Andrzej Laszkiewicz
22.05.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
największym problemem Legii jest to że jest żle zarządzana...jak można grać od 3lat bez Trenera??? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.