Od 1 lipca 2019 roku najważniejsze piłkarskie rozgrywki w Polsce będą oficjalnie funkcjonować pod nazwą PKO BP Ekstraklasa. Umowa została podpisana na 2 lata. - Chcemy przenosić biznesy klubowe i ich usługi do naszego banku. Chcemy również pomagać polskim klubom od strony cyfrowej jak się dalej rozwijać - mówi Mariusz Chłopik, dyrektor ds., marketingu sportowego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski wspiera Ekstraklasę już od poprzedniego sezonu. W ramach współpracy sponsor uruchomił usługi dla klubów i piłkarzy. Wprowadzono również oficjalną kartę Ekstraklasy, na której można umieścić jeden z herbów klubów grających w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce.
1.07.2019@grajmy_razem od pierwszego dnia nowego sezonu #Ekstraklasa! pic.twitter.com/rkpO4ezybt
— LOTTO Ekstraklasa (@_Ekstraklasa_) June 26, 2019
Jedną z nowości będzie to, że puchar dla zwycięskiej drużyny w sezonie 2019/2020, wręczy wybrany kibic zwycięskiej drużyny, a nie prezes banku, który jest głównym sponsorem.
ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 114. Trudne początki Jerzego Kukuczki. "Koledzy mówili, że nic z niego nie będzie"
Czytaj też: Transfery. Ekstraklasa. Arvydas Novikovas przejdzie badania w Legii Warszawa
- Na razie to współpraca związana z piłką męską, ale w przyszłości może nas również zainteresować piłka nożna w wydaniu żeńskim - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. - Od kilku lat przyglądaliśmy się polskiej Ekstraklasie i jesteśmy teraz gotowi na to by zostać jej sponsorem tytularnym. Nasza działalność nie będzie tylko wprost wizerunkowa. Chodzi o to byśmy wykorzystali ten tytuł i ten wizerunek by mieć więcej lojalnych klientów. Poza tym piłka nożna to nie tylko sport i biznes. Największym polskim ambasadorem nie jest polityk, ale nasz najlepszy piłkarz, czyli Robert Lewandowski, którego wszyscy znają. Chcemy więc być dzięki temu bankiem lepiej postrzeganym przez klientów. Współpraca z Ekstraklasą to również misja. Liczymy na to, że nasze doświadczenia związane z transformacją cyfrową pomogą nam podnieść poziom organizacyjny polskich klubów piłkarskich - kontynuuje Jagiełło.
Czytaj też: Transfery. Lotto Ekstraklasa. Legia Warszawa złożyła ofertę za Mikkela Kirkeskova
W trzech ostatnich sezonach sponsorem tytularnym rozgrywek była należąca do Totalizatora Sportowego marka Lotto. Firma nadal będzie wspierać finansowo najwyższą klasę rozgrywkową, ale logo tej spółki pojawi się jedynie na koszulkach wszystkich drużyn.
Nasze kluby sa najgorzej zarządzane w Europie
I tu winni sa wlasciciele klubów jak i PZPN
Jedynie spółka ekstraklasa wykonuje świetną robote ktora jest bardzo Czytaj całość