Cartoon Network po raz kolejny promuje życzliwość! Robert Lewandowski wspiera kampanię

"Jesteś w mojej drużynie?" – pyta w najnowszym spocie kampanii Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj!" Robert Lewandowski. Akcja społeczna propagująca koleżeńskie zachowania wystartowała dziś po raz piąty.

Dominika Pawlik
Dominika Pawlik
Bądź kumplem, nie dokuczaj, kampania społeczna Cartoon Network, w której udział bierze Robert Lewandowski Materiały prasowe / Bądź kumplem, nie dokuczaj, kampania społeczna Cartoon Network, w której udział bierze Robert Lewandowski
Robert Lewandowski wspiera najmłodszych

Cartoon Network wraz z ambasadorem Robertem Lewandowskim promują ideę równości wśród dzieci i propagują koleżeńskie postawy. Pokazują, że niezależnie od różnic, każdy zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.

- Wartości kampanii "Bądź kumplem, nie dokuczaj!" są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie "fair" oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych - mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.

Partnerzy kampanii "Bądź kumplem, nie dokuczaj!"
 
Jak wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network dokuczanie jest nadal bardzo realnym problemem wśród dzieci.Jak twierdzą rodzice, w większości są to działania w sferze słownej, rzadziej w fizycznej. Najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania – o tego typu formach dokuczania wspomina aż 45 proc. rodziców dzieci w wieku szkolnym. Coraz poważniejszymi zjawiskami są również cyberprzemoc, hejt i agresja elektroniczna, których doświadcza aż 33 proc. uczniów.

Kampania społeczna Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj!" pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka ma na celu pomoc rodzicom, dzieciom i nauczycielom w reagowaniu na dokuczanie,poprzez pozytywne promowanie życzliwości i przyjaźni. Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, Fundacja Orange oraz Nintu.

Rodzice nie wiedzą, jak reagować na problem dokuczania

- Zjawisko dokuczania wśród dzieci jest jednym z najczęstszych zagadnień poruszanych wśród rodziców, nauczycieli, jak i specjalistów zajmujących się świadczeniem pomocy dzieciom. Z nowych badań przeprowadzonych w ramach kampanii Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj!" wynika, że 70 proc. respondentów wskazuje, że dokuczanie w szkole zdarza się często, a aż 36 proc. rodziców deklaruje, że ich dziecko kiedyś bało się iść do szkoły z powodu opresji lub też złej atmosfery w klasie. Oznacza to, że skala problemu dręczenia jest olbrzymia i dotyka wielu uczniów - mówi Marta Żysko-Pałuba,ekspertka kampanii.

Materiały dla dzieci i nauczycieli

Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowało scenariusze lekcji dla nauczycieli.Wszystkie klasy, które przyłączą się do akcji otrzymają certyfikat "Klubu Kumpli".
Akcja "Bądź kumplem, nie dokuczaj!" potrwa do połowy grudnia i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, Boomerang, TNT i w wybranych kanałach platformy nc+ oraz w Internecie emitowany będzie spot z udziałem Roberta Lewandowskiego.

Spot kampanii Cartoon Network "Bądź kumplem nie dokuczaj":

LINK do raportu "Jak było w szkole? Problem dokuczania wśród dzieci w wieku szkolnym i świadomość ich rodziców".

ZOBACZ WIDEO: "Druga połowa". Czy Robert Lewandowski ma szansę na Złotą Piłkę? "Życzę mu tego z całego serca"
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×