Robert Lewandowski i inne gwiazdy szaleją na TikToku. Ekspert: To daje duże możliwości kontaktu z fanami

YouTube / @_rl9 / Na zdjęciu: Robert Lewandowski
YouTube / @_rl9 / Na zdjęciu: Robert Lewandowski

TikTok to dziś najchętniej pobierana aplikacja na świecie. Jej popularność jeszcze bardziej wzrasta pod wpływem pandemii koronawirusa. Coraz chętniej sięgają po nią również zamknięci w czterech ścianach piłkarze, w tym Robert Lewandowski.

315 milionów pobrań TikToka w samym tylko pierwszym kwartale tego roku według raportu przygotowanego przez "SensorTower". To wynik, jakiego nigdy nie osiągnęła żadna inna aplikacja. Facebook, Instagram czy nawet Pokemon GO, w którym świat zakochał się w 2016 roku, nie mogły pochwalić się takim wynikiem. Jeszcze nigdy użytkownicy smartfonów tak chętnie nie sięgali po ten sam produkt.

Na czym polega sam TikTok? W najprostszym tłumaczeniu, jest to aplikacja, w której do naszych krótkich nagrań wideo, możemy podłożyć dowolny utwór muzyczny, bądź inny pożądany dźwięk, dodać kilka efektów, by finalnie pochwalić się naszym dziełem przed milionami innych użytkowników.

W dobie pandemii koronawirusa do aplikacji coraz chętniej przekonują się również profesjonalni piłkarze. Wielu z nich zaczęło aktywnie prowadzić konta właśnie w marcu tego roku. James Rodriguez, Marcelo, Layvin Kurzawa, Christian Pulisic, Dani Carvajal... Wymieniać można długo.

- Tu chodzi o podtrzymanie więzi z fanami, w tej chwili ta więź piłkarzy z kibicami jest bardzo ograniczona. Zawodnicy siedzą w domach, nie grają, nie trenują, nie ma meczów, spotkań z kibicami, wywiadów. Tak więc muszą oni szukać innych możliwości kontaktu z fanami, a TikTok daje pod tym względem duże możliwości. To są bardzo proste formy, które można nagrywać choćby w domu czy w ogrodzie - mówi w rozmowie z naszym serwisem Jędrzej Hugo-Bader, ekspert od marketingu sportowego.

Polskich fanów najbardziej natomiast interesować może fakt, że wśród świeżych "TikTokerów" jest również Robert Lewandowski. Kapitan reprezentacji Polski, choć pierwszy filmik wrzucił 4 marca, to już dziś jest obserwowany przez ponad milion użytkowników.

- Pojawienie się Roberta Lewandowskiego na TikToku było mocno komentowane, a jego pierwszy filmik był bardzo prosty. Podbił kilka razy piłkę w ogrodzie i tyle. Tak naprawdę niewiele tu potrzeba, a więź z fanami musi być podtrzymywana. Musi być zachowana ciągłość, by piłkarze mogli budować swoją wartość marketingową - dodaje Hugo-Bader.

Potencjał kryjący się w TikToku dostrzegają jednak nie tylko piłkarze. Portal jest bardzo popularny również wśród siatkarzy. Swoje konta prowadzą między innymi reprezentanci Polski: Karol Kłos czy Martyna Grajber. W aplikacji znaleźć można również profile topowych klubów jak Developres SkyRes Rzeszów czy PGE Skra Bełchatów.

Social media to bowiem świetny sposób, na zwiększenie swoich przychodów. Jak wyliczył portal "BuzzBingo", w samym tylko 2018 roku Cristiano Ronaldo zarobił na Instagramie 47,8 miliona dolarów. To więcej, niż zapewnia mu rocznie umowa z Juventusem. I choć dziś dla wielu zawodników TikTok może być sposobem na zabicie czasu w trakcie kwarantanny, to niedługo może stać się kolejnym profilem, o który warto dbać, by przyciągnąć sponsorów.

- Marki bardzo mocno obserwują TikToka, niektóre są już na nim obecne, inne to rozważają. W tej chwili okoliczności jakie mamy bardzo je skłaniają, aby szukać nowych kanałów dotarcia. To jest wielka szansa chociażby dla gamingu. Takie marki, które do tej pory obserwowały, doceniały, ale jeszcze trochę były nieufne, w tej chwili nie mogą sobie na tę nieufność pozwolić. Według mnie obecność marek na TikToku będzie wzrastać - tłumaczy ekspert.

Wiele osób wciąż jednak traktuje TikToka z lekkim przymrużeniem oka, jako zabawę dla nastolatków. Nasz rozmówca podkreśla jednak, że sponsorzy nie mogą go już lekceważyć. Według najnowszych danych, portal ma ponad 800 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie.

- Łatwo jest takiego medium nie docenić z perspektywy osób nieco starszych niż te, które stanowią podstawę TikToka. Marki jednak nie mogą sobie na to pozwolić. Wiedzą, że ci odbiorcy tam są - kończy Hugo-Bader.

Zestawienie ilości obserwujących Roberta Lewandowskiego z innymi gwiazdami piłki nożnej w dotychczas najpopularniejszych serwisach:

Instagram (w milionach)Facebook (w milionach)
Cristiano Ronaldo 215 122,5
Leo Messi 149 90,1
Neymar 138 59,7
Zlatan Ibrahimović 42,7 26,1
Robert Lewandowski 17 9

Czytaj także:
Transfery. FC Barcelona zgodziła się na sprzedaż Arthura Melo. Chce go wielki klub
Ted Smith w wieku 24 lat zakończył karierę. Z powodu krytyki bał się grać

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus przewartościował piłkarskie kontrakty. "Futbol jest przepłacony, ale to prawo rynku"

Komentarze (3)
Jan Kozietulski
29.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kołodziejczyku – niech się nie odważy dopuścić po raz kolejny do usunięcia mojego wpisu! Zrozumiało, czy za szybko? Znowu usunęło. Powtarzam pytanie do Kołodziejczyka: Czytaj całość
Jan Kozietulski
29.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Bobek lewaty[...]a - prawie 32-letnia gwiazdka 3. ligi (Bundesliga-ranking UEFA) i .......Tik Toku. No i tzw. (samozwańczy?) "biznesmen" pracujący w krótkich spodniach i często pomarańczowych t Czytaj całość
avatar
S-E-B-A
29.04.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wyniki waszej ankiety mówią chyba wszystko o fascynacji tik tokiem. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.