Wąsy na znak odwagi. "Miej jaja" i badaj się regularnie

Materiały prasowe / Orlen Superliga / W listopadzie głośno mówimy o męskim zdrowiu
Materiały prasowe / Orlen Superliga / W listopadzie głośno mówimy o męskim zdrowiu

Nie tylko walka na parkiecie. Zawodnicy Orlen Superligi dołączają do Movember i przypominają: prawdziwa odwaga to badania i profilaktyka. "Miej jaja! Badaj się regularnie" - te słowa będą nam przyświecać przez cały listopad.

W tym artykule dowiesz się o:

Jeden zawodnik z każdej drużyny Orlen Superligi piłkarzy ręcznych przez cały listopad będzie zapuszczał wąsy. To start kampanii ligi i Fundacji Cancer Fighters pod hasłem "Miej jaja! Badaj się regularnie". Cel? Głośno mówić o profilaktyce raka jąder i prostaty, bo prawdziwa odwaga to nie tylko walka na parkiecie.

Akcja Movember wkracza na parkiety ORLEN Superligi. Wyznaczeni ambasadorzy klubów, dumnie nosząc symbolicznego wąsa, pojawią się w dedykowanych materiałach wideo i edukacyjnych. Przez cały listopad hasło kampanii "Miej jaja! Badaj się regularnie" będzie widoczne na bandach LED podczas wszystkich meczów ligowych. Inicjatywę wesprze także szeroka komunikacja w mediach społecznościowych klubów i ligi, gdzie eksperci oraz sportowcy będą przełamywać tabu związane z męskim zdrowiem.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: setki tysięcy wyświetleń! Nagranie z Sochanem robi furorę

"Od lat staramy się łączyć sport z edukacją zdrowotną, bo wiemy, że to język, który dociera do ludzi" - mówi Marek Kopyść, Prezes Fundacji Cancer Fighters. "Mężczyźni często unikają rozmów o zdrowiu, a przecież odwaga to nie tylko walka na boisku czy w życiu codziennym - to także umiejętność przyznania, że warto się zbadać. Dzięki współpracy z ORLEN Superligą możemy dotrzeć z tym przekazem do tysięcy kibiców i pokazać, że profilaktyka to forma troski o siebie i swoich bliskich" - dodaje Marek Kopyść.

To kolejna wspólna akcja Superligi i Fundacji Cancer Fighters. W marcu obie organizacje prowadziły działania edukacyjne dotyczące profilaktyki raka szyjki macicy przy okazji meczów ORLEN Superligi Kobiet.

"Jako ORLEN Superliga czujemy odpowiedzialność za to, by wykorzystać popularność sportu do mówienia o ważnych społecznie tematach. Profilaktyka zdrowotna to jeden z nich. W marcu wspólnie z Fundacją Cancer Fighters prowadziliśmy działania edukacyjne w ORLEN Superlidze Kobiet, a teraz czas, by zwrócić uwagę na zdrowie mężczyzn. To ważne, że sportowcy i kluby ORLEN Superligi pokazują, że odwaga to nie tylko walka na boisku, ale też troska o własne zdrowie i zachęcanie innych do profilaktyki" - powiedział Jakub Dmoch, PR Manager Superligi sp. z o.o.

Fundacja Cancer Fighters i ORLEN Superliga od kilku lat realizują wspólne inicjatywy. Najgłośniejszą z nich była akcja "Gramy Razem w Walce z Rakiem", w której wszystkie kluby obu lig symbolicznie "powołały" do swoich drużyn dzieci zmagające się z chorobą nowotworową. W ramach inicjatywy zebrano łącznie ponad 338 tysięcy złotych na leczenie podopiecznych Fundacji.

Movember to międzynarodowa inicjatywa, której celem jest zwiększenie świadomości na temat chorób dotykających mężczyzn. Z danych wynika, że rak prostaty jest najczęściej diagnozowanym nowotworem u mężczyzn w Polsce, a wczesne wykrycie znacząco zwiększa szanse na całkowite wyleczenie. Niestety, wielu panów wciąż unika badań profilaktycznych, często z powodu wstydu lub braku świadomości. Tymczasem - jak podkreślają eksperci - badanie PSA z krwi czy samobadanie jąder to proste i bezbolesne działania, które mogą uratować życie.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści