Innowacyjny pomysł w Szwecji. Karnety... wszczepione w skórę

WP SportoweFakty / Tomasz Fąfara / Na zdjęciu: Piłkarze ręczni IFK Kristianstad
WP SportoweFakty / Tomasz Fąfara / Na zdjęciu: Piłkarze ręczni IFK Kristianstad

Tego jeszcze nie było w świecie piłki ręcznej. Kibice IFK Kristianstad mogą skorzystać z nowej możliwości - wszczepienia karnetów sezonowych pod skórę.

W tym artykule dowiesz się o:

Mistrzowie Szwecji zatrudnili specjalistę od tatuaży, który dostał zadanie wszczepiania chipu pod skórę. Zapisany jest na nim bilet sezonowy dla fanów IFK Kristianstad. Przy wejściu do hali karnet zostanie zeskanowany. Zabieg jest właściwie bezbolesny, a chip nie większy niż ziarnko ryżu.

To zupełnie innowacyjne rozwiązanie w świecie piłki ręcznej, władze klubu twierdzą, że zdecyduje się na to ok. 50 kibiców. W dłuższej perspektywie IFK planuje, że zachęci większą liczbę fanów. - Dzięki temu zapobiegniemy zniszczeniu biletów. Może kiedyś wszystkie karnety będziemy wszczepiać - mówi Joel Wedberg z IFK.

Wcześniej bilety w postaci chipu były stosowane w Argentynie. Klub Club Atletico Tigre wszczepił je swoim fanom w 2016 roku. Zespół NHL Tampa Bay Lightning stosował to urządzenie w koszulkach widzów.

W Skandynawii wprowadzono kolejną nowość - niedawno trener norweskiego Elverum Handball Michael Appelgren w trakcie spotkania z Orlenem Wisłą Płock komunikował się za pomocą mikrofonu z siedzącym na trybunach trenerem reprezentacji Norwegii, Christianem Berge.

IFK to rywal PGE VIVE Kielce w Lidze Mistrzów.

ZOBACZ WIDEO: Fajdek o mały włos nie zabił trenera. "Gdyby nie wstał, skończyłoby się zgonem"

Komentarze (6)
avatar
bongo
3.11.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tępaki dawajcie sie czipowac dalej... Zaczynaja od karnetow potem dowody osobiste itd. Wszystko pod pretekstem ulatwien i bezpieczenstwa a tak naprawde dla wiekszej kontroli nad ludzmi. Ale lud Czytaj całość
avatar
Złoty Bogdan
2.11.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
W Płocku ten system by się nie przyjął,............no bo jak tu zwrócić karnet :) 
avatar
Arkady 241
1.11.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ładna mi innowacja... 
pawelbau
1.11.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Unia Europejska już to zatwierdziła
BĘDĄ ludzie, którzy stwierdzą, że lepiej mieć taki czip pod skórą dla bezpieczeństwa 
pawelbau
1.11.2018
Zgłoś do moderacji
4
1
Odpowiedz
Oznajmiam że to pomysł diabła. Zaczipowanie człowieka i przejęcie nad nim kontroli.
Zacznie się od tzw. "ułatwień życiowych" karnety, czip do zamku od domu, bankomatu, karty kredytowej, parking
Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.