Na trasie trzeciego odcinka specjalnego, odezwały się stare problemy z unikalnym systemem zmiany biegów, w samochodzie Roberta Kubicy. Polak jako jedyny kierowca korzysta ze specjalnej łopatki, jednak od 30 kilometra, zmuszony był zmieniać biegi w tradycyjnym stylu.
Nie przeszkodziło mu to w uzyskaniu świetnego rezultatu. Z wynikiem 30:38.3 Kubica uplasował się na szóstej pozycji i awansował na takie samo miejsce w klasyfikacji generalnej.
Nowym liderem rajdu został zwycięzca trzeciego oesu, Mads Ostberg. Kierowca Citroena był trzy sekundy lepszy od Sebastiena Ogiera i to wystarczyło do przeskoczenia Francuza w "generalce".
Z walki o czołowe pozycje szybko wypadł wicelider rajdu, Andreas Mikkelsen, który miał wypadek na trzecim oesie. - Wygląda na to, że pojechał zbyt szeroko i uderzył w kamień. Niewiele brakowało, a zrobiłbym tak samo! - relacjonował Kris Meeke z Citroena, który startował za Norwegiem. Kilkanaście minut później Volkswagen potwierdził, że Mikkelsen uszkodził zawieszenie i wróci na trasę dopiero drugiego dnia rajdu.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Czwarty odcinek specjalny Las Minas, o długości 15,59 km, rozpoczął się krótko po godzinie 17 czasu polskiego.
Klasyfikacja generalna po 3 OS:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | 30:04.8 |
2. | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | +3.0 |
3. | Mikko Hirvonen | Ford Fiesta WRC | +6.4 |
4. | Kris Meeke | Citroen DS3 WRC | +6.9 |
5. | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | +13.9 |
6. | Robert Kubica | Ford Fiesta WRC | +33.5 |
7. | Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | +39.9 |
8. | Martin Prokop | Ford Fiesta WRC | +52.0 |
9. | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +57.2 |
10. | Chris Atkinson | Hyundai i20 WRC | +1:45.5 |