Robert Kubica wraca do rajdów z Pirelli

[tag=308]Robert Kubica[/tag], międzynarodowa gwiazda motorsportu, w ten weekend wraca z Pirelli do Rajdowych Mistrzostw Świata, stając na starcie Rajdu Portugalii w najnowszej specyfikacji Forda Fiesty RS WRC.

W tym artykule dowiesz się o:

30-letni Polak, który zdecydował się opuścić rozgrywany miesiąc temu Rajd Argentyny, wraca do współpracy z M-Sportem i pojedzie zupełnie nową Fiestą. W dalszym ciągu będzie polegał na oponach Pirelli, na których wygrywał odcinki specjalne w każdym tegorocznym starcie.

Najnowszą wersją Forda Fiesty RS WRC wystartują także Martin Prokop i Lorenzo Bertelli - co oznacza, że trzy ze zgłoszonych pięciu nowych samochodów Forda pojadą na włoskim ogumieniu.
[ad=rectangle]
Rajd Portugalii, piąta runda WRC, ma w tym roku zupełnie nową trasę. Impreza po raz pierwszy od 2001 roku zostanie rozegrana w okolicach Porto. Wówczas Carlos Sainz, jadący Fordem Focusem WRC na oponach Pirelli, toczył ekscytującą walkę o prowadzenie z Tommim Makinenem w Mitsubishi, a o wynikach rajdu rozstrzygnął ostatni odcinek specjalny. Najwięcej sukcesów w historii tej imprezy ma na koncie Markku Alen, który na ogumieniu Pirelli odniósł wszystkie swoje pięć triumfów w Rajdzie Portugalii, pomiędzy 1975 i 1987 rokiem.

Powrót rajdu na północ Portugalii oznacza jednocześnie wskrzeszenie klasycznych odcinków specjalnych - jak Fafe, ze słynną, przyciągającą tysiące kibiców hopą. O tej porze roku pogoda w tym regionie bywa zmienna, a przy opadach deszczu trasa robi się niesamowicie śliska.

Jako podstawowe ogumienie na Rajd Portugalii wybrano twardą mieszankę Pirelli Scorpion KH Reinforced, a opcją na chłodniejsze lub bardziej zabłocone odcinki pozostaje miękka mieszanka Pirelli Scorpion KS Reinforced. Oba rodzaje opon są oparte na zeszłorocznym produkcie K i gwarantują jeszcze większą stabilność i wytrzymałość na 16 odcinków specjalnych Rajdu Portugalii o łącznej długości 352 kilometrów. W myśl aktualnych przepisów WRC, możliwość zmiany opon jest ograniczona i ogumienie musi być nie tylko szybkie, ale także trwałe.

Rajd Portugalii rozpoczyna się w czwartek, 21 maja, od uroczystej ceremonii startu w Guimares oraz superoesu na rallysprintowym torze Lousada. Zakończenie rywalizacji nastąpi w niedzielę po południu, w kompleksie wystawowym Exponor w pobliżu Porto.

- Tegoroczna edycja Rajdu Portugalii zapowiada się bardzo ekscytująco. Mamy nowe trasy na północy kraju, które składają się z pięknych i wymagających odcinków specjalnych, a na naszych oponach jadą dwa zupełnie nowe modele rajdówek: Ford Fiesta RS WRC, w którym wraca Robert Kubica oraz Skoda Fabia R5 prowadzona przez byłego mistrza Europy Armina Kremera. Wiemy, że charakterystyczną cechą odcinków wokół Porto jest szorstka i kamienista nawierzchnia, ale nie brakuje tu także zbitych, piaszczystych partii. Postanowiliśmy nominować twardą mieszankę "KH", która gwarantuje stabilność i osiągi w najgorętszych i ciężkich warunkach, oraz jako opcję miękkie opony "KS" - na mniej wymagającą nawierzchnię oraz deszcz. Jeśli będzie padało, to nasze ogumienie przejdzie test odprowadzania wody i luźnych kamieni, a duże hopy na odcinku Fafe sprawdzą wytrzymałość konstrukcji. Opony mają dużo pracy na tych odcinkach i czekamy na kolejny mocny występ naszych produktów K - powiedział Matteo Braga, starszy inżynier Pirelli.

Komentarze (0)