Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Konstrukcja Citroena uratowała życie załogi WRC. "Trudno uwierzyć, że byli cali"

Szef zespołu Citroena w rajdach, Pierre Budar uważa, że projekt modelu C3 WRC uratował życie Krisa Meeke'a i Paula Nagle'a podczas ich wypadku w trakcie rozgrywanego w miniony weekend Rajdu Portugalii.
Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
Materiały prasowe / Red Bull / Kris Meeke

Kris Meeke wypadł z drogi na trasie odcinka specjalnego drugiego etapu Rajdu Portugalii. Kierowca z Irlandii Północnej w lewym zakręcie zjechał z optymalnej ścieżki i na dużej prędkości wpadł między drzewa. Pilot Paul Nagle wyszedł z wypadku bez szwanku, a uskarżający się na silny ból pleców Meeke został zabrany do szpitala. Kierowca opuścił placówkę tego samego dnia, udając się do domu.

Szef Citroen Total World Rally Team, Pierre Budar opowiadał z przerażaniem o wypadku swojej załogi i jak przyznaje był pod wrażeniem siły konstrukcji modelu C3 WRC. - Po kilku mniejszych uderzeniach, samochód walnął potężnie w drzewo i zawinął się wokół niego - przypomniał Budar. - To był największy wypadek jaki kiedykolwiek widziałem, a ludzie, którzy pracują w zespole dłużej ode mnie również potwierdzili, że była to poważna kraksa.

- Tuż po wypadku widzieliśmy na kamerach, że Kris i Paul opuszczają samochód o własnych siłach. Gdy zobaczyliśmy stan auta, nie mogliśmy uwierzyć. Gdy na niego patrzysz, to trudno wyjaśnić jak oni wyszli z tego w stu procentach bezpieczni. Nie mają praktycznie żadnych obrażeń - kontynuował Budar. - Projekt samochodu? To on uratował ich tego dnia.


Stan samochodu Krisa Meeke'a po wypadku w Rajdzie Portugalii

Dowodzący Citroenem Budar wyjaśnił filozofię konstrukcji C3 WRC, który i tak został poważnie naruszony w wypadku Meeke'a. Zdewastowana została m.in. klatka, która pochłonęła całą energię podczas uderzenia. - Mogliśmy równie dobrze zbudować "czołg" - powiedział Budar. - Ale musimy zachować balans między siłą G, która może powstać, a absorpcją energii jaką można uzyskać z klatki.

- W tamtym wypadku klatka zaabsorbowała część energii z wypadku, który nie dotarła bezpośrednio do naszej załogi. Mogliśmy zbudować samochód, który byłby w lepszym stanie po takich kraksach, ale w tym samym czasie większą siłę uderzenia odczuliby kierowca i pilot - dodał Budar.

Meeke po wypadku dziękował całemu zespołowi i przyznał, że mógł zapłacić ogromną cenę za drobny błąd przy zbyt późnym złożeniu się w zakręt. - Konsekwencje były poważne, bo wylądowaliśmy między naprawdę ogromnymi drzewami - powiedział Brytyjczyk, który przez chwilę prowadził w Rajdzie Portugalii. - Muszę podziękować Citroenowi, że zbudował taki samochód i personelowi medycznemu, który zaopiekował się mną po wypadku.

ZOBACZ WIDEO Robert Kubica: To czas w moim życiu, w którym jestem szczęśliwy

Czy Citroen wygra rajd w tegorocznym sezonie WRC?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
Motorsport / Twitter

Komentarze (1):

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×