Jak to zwykle bywa w Rajdzie Argentyny, na trasie sporo się dzieje i kibice są świadkami zaskakujących zwrotów akcji. Jeszcze na początku imprezy w walce o zwycięstwo liczył się Kris Meeke, ale później do głosu doszli Thierry Neuville oraz Ott Tanak.
Podczas sobotniej pętli Neuville z Tanakiem rywalizowali niemal koło w koło, aż Estończyka dopadły problemy na oesie Mataderos-Cuchilla Nevada. Tanak musiał wycofać się z rywalizacji, co było świetną wiadomością dla jego rywala z ekipy Hyundaia.
Czytaj także: Pech Kajetanowicza w Argentynie
Neuville zakończył bowiem sobotnie przejazdy z bezpieczną przewagą nad Andreasem Mikkelsenem. Obu kierowców dzieli ponad 40 sekund i tylko katastrofa może zabrać wygraną Belgowi.
ZOBACZ WIDEO Bundesliga. Szalony mecz w Dortmundzie! Sześć goli i dwie czerwone kartki! [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]
Chrapkę na podium w Ameryce Południowej ma Sebastien Ogier. Aktualny mistrz świata traci do trzeciego Meeke jedynie 2,8 s. Francuz poprawił swoje tempo, po tym jak wcześniej miał problemy z układem kierowniczym w swoim Citroenie.
Ogier nie ustrzegł się też błędów, bo na odcinku Cuchilla Nevada-Characato na rozwidleniu drogi pojechał dłuższą trasę i to właśnie tam uszkodził swoją rajdówkę, po tym jak zahaczył o bramę. Francuz w wywiadach telewizyjnych podkreślał, że część jego rywali w feralnym miejscu pojechała krótszą trasą i domagał się reakcji sędziów.
Czytaj także: Fatalny weekend Williamsa w Baku
Wyniki Rajdu Argentyny po 15 oesach:
Pozycja | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Neuville/Gilsoul | Hyundai i20 WRC | 2:37:23.6 |
2. | Mikkelsen/Jager | Hyundai i20 WRC | +45.7 |
3. | Meeke/Marshall | Toyota Yaris WRC | +1:03.2 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroen C3 WRC | +1:06.0 |
5. | Sordo/del Barrio | Hyundai i20 WRC | +1:12.0 |
6. | Latvala/Antilla | Toyota Yaris WRC | +1:28.3 |
7. | Suninen/Salminen | Ford Fiesta WRC | +3:48.4 |
8. | Ostberg/Eriksen | Citroen C3 R5 | +12:04.5 |
9. | Tanak/Jarveoja | Toyota Yaris WRC | +14:04.3 |
10. | Heller/Marti | Ford Fiesta R5 | +16:18.2 |