Prawie 14 mln telewidzów oglądało w sobotę sukces Kamila Stocha w TVP

Złota sobota w Soczi przyniosła znakomite wyniki oglądalności Telewizji Polskiej. Konkurs skoków w TVP1 i TVP INFO oglądało w szczytowym momencie prawie 14 mln widzów.

To o ponad 2 mln 200 tys. więcej niż pierwsze zwycięstwo Stocha. Sobotnia (15 lutego) transmisja z konkursu skoków, podczas której Kamil Stoch sięgnął po drugi złoty medal, była najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w tym roku! Relację w TVP1 i TVP INFO obejrzało aż 11 mln 222 tysięce (średnia, grupa 4+; dane Nielsen Audience Measurement) przy udziałach wynoszących aż 61,5 proc. (TVP 1 – 10 mln 444 tys., udziały 59,3 proc.; TVP INFO – 778 tys., 2,2 proc.). To oznacza, że prawie dwóch na trzech Polaków, którzy mieli wtedy włączony telewizor, śledziło konkurs w Jedynce i TVP INFO! W najwyższym momencie oglądalności - drugi skok Kamila Stocha w konkursie - transmisję śledziło aż 13 mln 617 tys. (TVP1 - 12 mln 639; TVP INFO - 978 tys.)! Serię próbną przed konkursem obejrzało w TVP INFO 1 mln 442 tys. (średnia), udziały 4,1 proc., a w szczytowym momencie - 1 mln 652 tys.

"Wielką sobotę" rozpoczął swoim złotym medalem Zbigniew Bródka. Zmagania łyżwiarzy szybkich w wyścigu na 1500 m obejrzało w Dwójce 2 mln 856 tys. (średnia z transmisji dwóch grup) - udziały 26,4 proc. Najwyższy moment oglądalności wyniósł jednak 4 mln 884 tys.! Bródka tak rozbudził nadzieje na kolejny medal w panczenach, że niedzielne zawody kobiet na 1500 m (6. miejsce Katarzyny Bachledy-Curuś) oglądało także w TVP2 aż 4 mln 80 tys. widzów. Udziały wyniosły 31,6 proc., a najwyższy moment oglądalności - 5 mln 284 tys.

Bardzo dobrze obejrzały się także w TVP2 niedzielne ceremonie medalowe z udziałem polskich zwycięzców: 5 mln 483 tys. widzów (średnia; udziały 34,1 proc.), a najwyższy moment oglądalności wyniósł 6 mln 202 tys.

Cały weekend - od piątku do niedzieli - TVP INFO wyraźnie pokonywało TVN24, w sobotę notując rekordową, ponad dwukrotnie większą oglądalność niż konkurent: 3,8 proc. wobec 1,86 proc. w grupie ogólnej i 2,2 proc. wobec 1,4 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat).

Przypomnijmy, że dotąd najlepiej oglądaną transmisją był konkurs na skoczni normalnej (9 lutego), kiedy Kamil Stoch wywalczył pierwszy złoty medal. Relację w TVP1 śledziło 9 mln 409 tys. przy udziałach wynoszących aż 52,7 proc. Jednak w chwili, kiedy Stoch skakał po raz drugi, oglądalność wzrosła aż do 11 mln 419 tys.

Źródło artykułu: