W wieku 27 lat Hubert Hurkacz ma na koncie osiem tytułów ATP Tour oraz wielkoszlemowy półfinał (Wimbledon 2021). Wrocławianin wspiął się na szóste miejsce w światowym rankingu, czego wcześniej nie dokonał żaden polski tenisista. W czwartek w Warszawie "Hubi" został ambasadorem Polski w ramach akcji "Promocja Polski przez sport i wydarzenia sportowe". To efekt współpracy Polskiego Związku Tenisowego (PZT) z Polską Organizacją Turystyczną (POT).
- Jednym z naszych projektów promocyjnych jest akcja "Promocja Polski przez sport i wydarzenia sportowe". Już w przyszłym tygodniu, podczas dużego turnieju ATP w Paryżu, odbędzie się konferencja prasowa z udziałem Huberta Hurkacza, najlepszego polskiego tenisisty i jednego z najbardziej rozpoznawalnych tenisistów świata. Jednym z najważniejszych elementów tego projektu jest spot telewizyjny wyprodukowany przez Polski Związek Tenisowy, który zostanie wyemitowany w mediach - powiedziała Małgorzata Wilk-Grzywna, wiceprezeska POT.
- W tym roku będą to media zagraniczne i rynki zagraniczne. Natomiast w przyszłym roku zamierzamy ten projekt rozszerzyć na rynek krajowy. Spot będzie prezentował atrakcyjność turystyczną polski, a właśnie Hubert Hurkacz będzie turystycznym ambasadorem Polski jako jeden z kilku ambasadorów tego projektu. Będzie prezentowany w kilku odsłonach. Będzie to sportowiec grający w turnieju, ale też regenerujący się we wspaniałym Zakopanem, lokomotywie turystycznej naszego kraju. I po trzecie będzie to sportowiec pochodzący z Wrocławia, bo Hubert pokaże swoje miasto jako fantastyczne miejsce do zwiedzenia i zaproszenia innych sportowców oraz turystów do przyjazdu - dodała.
Akcja reklamowana rozpocznie się już w przyszłym tygodniu w Paryżu. Początkowo będzie obejmowała rynek francuski i hiszpański. Pojawi się m.in. podczas dużych targów turystycznych IBTM w Barcelonie. Oprócz spotów wykorzystywane będą w niej także inne nośniki z wizerunkiem Hurkacza.
- Polski Związek Tenisowy ani przez chwilę nie wahał się z podpisaniem umowy z Polską Organizacją Turystyczną, a zaledwie miesiąc temu odbyliśmy pierwsze spotkanie. Robimy to pierwszy raz i liczymy, że wyprodukujemy bardzo dobry spot, bo kiedy jak nie teraz promować Polskę na świecie poprzez sport, szczególnie poprzez tenisistę tak dobrze rozpoznawalnego na świecie. Uważamy, że jest to strzał w dziesiątkę i najlepszy z pomysłów, jakie można wymyślić - powiedział Dariusz Łukaszewski, prezes Polskiego Związku Tenisowego.
- Hubert prawie 11 miesięcy w roku spędza poza krajem, a teraz jako jeden z najlepszych polskich sportowców z dumą będzie promował nasz kraj, włączając się do kampanii PZT i POT. Wybrał dwa wyjątkowe miejsca, które są mu szczególnie bliskie i które chce polecić całemu światu. Zakopane i Małopolska to miejsca, gdzie Hubert co roku ładuje baterie. W sercu polskich Tatr, otoczony niesamowitą przyrodą, trenuje i wbiega na szczyty. Wrocław i Dolny Śląsk to kolejny region, który Hurkacz z dumą promuje. Wrocław to jego rodzinne miasto, a Dolny Śląsk zachwyca niezwykłymi zamkami, malowniczymi szlakami górskimi i bogatą historią, którą każdy powinien odkryć - dodał.
Jak poinformował PZT, do Hurkacza dołączy także jedna z czołowych polskich tenisistek. Jej nazwisko zostanie ujawnione podczas konferencji prasowej 8 listopada.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie "Trening mięśni brzucha… i twarzy". Dziennikarka Polsatu znów pokazała moc