Asymetryczna opona ciągle pozostaje nowinką w MotoGP. Do tej pory stosowano nią dwa razy - podczas zeszłorocznych wyścigów w Phillip Island oraz Walencji.
[ad=rectangle]
Tym razem Bridgestone postanowiło przygotować asymetryczną oponę na wyścig w Niemczech w związku z dość nietypową charakterystyką toru Sachsenring. Cechuje się on krótkimi prostymi, a zawodnicy znaczną część dystansu pokonują w złożeniu. Wpływa to na zużycie opon, dlatego zastosowanie dodatkowej, twardej warstwy gumy ma pomóc motocyklistom na dystansie kilkunastu okrążeń podczas niedzielnego wyścigu.
Duża liczba lewych zakrętów sprawia, że opona z lewej strony będzie wyprodukowana z twardej mieszanki, podczas gdy prawa część opony będzie bardziej miękka. Zawodnicy Repsol Honda Team oraz Movistar Yamaha MotoGP dostaną takie ogumienie w specyfikacji średniej i bardzo twardej.
Słabsze zespoły, w związku z polityką przywilejów w MotoGP, otrzymają dodatkowo do dyspozycji opony z bardzo miękkiej mieszanki. Mogą się one okazać kluczowe podczas kwalifikacji, jednak w trakcie wyścigu będą się szybciej zużywać.