Asymetryczna opona na wyścig w Niemczech

Firma Bridgestone przygotowała nowy rodzaj opony na najbliższy wyścig o Grand Prix Niemiec. Na Sachsenringu motocykliści będą mogli skorzystać z asymetrycznej przedniej opony.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Asymetryczna opona ciągle pozostaje nowinką w MotoGP. Do tej pory stosowano nią dwa razy - podczas zeszłorocznych wyścigów w Phillip Island oraz Walencji.
Tym razem Bridgestone postanowiło przygotować asymetryczną oponę na wyścig w Niemczech w związku z dość nietypową charakterystyką toru Sachsenring. Cechuje się on krótkimi prostymi, a zawodnicy znaczną część dystansu pokonują w złożeniu. Wpływa to na zużycie opon, dlatego zastosowanie dodatkowej, twardej warstwy gumy ma pomóc motocyklistom na dystansie kilkunastu okrążeń podczas niedzielnego wyścigu.

Duża liczba lewych zakrętów sprawia, że opona z lewej strony będzie wyprodukowana z twardej mieszanki, podczas gdy prawa część opony będzie bardziej miękka. Zawodnicy Repsol Honda Team oraz Movistar Yamaha MotoGP dostaną takie ogumienie w specyfikacji średniej i bardzo twardej.

Słabsze zespoły, w związku z polityką przywilejów w MotoGP, otrzymają dodatkowo do dyspozycji opony z bardzo miękkiej mieszanki. Mogą się one okazać kluczowe podczas kwalifikacji, jednak w trakcie wyścigu będą się szybciej zużywać.

Czy asymetryczna opona sprawdzi się podczas wyścigu o Grand Prix Niemiec?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×