Po raz kolejny okazało się, że organizatorzy nie przemyśleli harmonogramu testów. Sobotnie jazdy rozpoczęły się o godz. 14 czasu polskiego, kiedy to w Katarze jest jeszcze dzień. Tymczasem wyścig o Grand Prix Kataru odbywa się w nocnych warunkach. W efekcie, podobnie jak to miało miejsce w piątek, zawodnicy pojawili się na torze po kilku godzinach, gdy słońce zaszło nad obiektem Losail.
W piątek w Katarze najlepszym tempem dysponował zawodnik Ducati - Andrea Dovizioso. Nie było to zaskoczenie, gdyż Losail charakteryzuje się długimi prostymi, które odpowiadają włoskiej maszynie. W sobotę team z Bolonii pozostał jednak w tyle, ustępując pola reprezentantom Yamahy. Najlepszy rezultat wykręcił Maverick Vinales - 1:54.455. Minimalnie wolniejszy od niego był Valentino Rossi, który ze stratą 0.277 s. zajął drugą pozycję. Na trzecim miejscu sklasyfikowany został Jonas Folger, przedstawiciel satelickiej ekipy Monster Yamaha Tech3. Niemiec był wolniejszy od Vinalesa o 0.277 s.
Początek sobotnich jazd nie wskazywał jednak na to, że Rossi dokona takiego progresu w swojej jeździe. 38-latek zanotował niegroźny upadek na początku sesji i wylądował w żwirze. Rossi lekko rozciął sobie nogę, ale kontynuował ściganie. W ciągu dnia Włoch zmienił znacząco ustawienia swojego motocykla, co poprawiło jego rezultaty.
Pierwszą wywrotkę na motocyklu Ducati zaliczył też Jorge Lorenzo. Hiszpan ciągle dopasowuje się do włoskiej maszyny i na początku sesji próbował podkręcić tempo, co zakończyło się dla niego zapoznaniem z asfaltem. Ostatecznie Lorenzo zakończył sobotę z ósmym wynikiem. Wydarzeniem dnia w boksie teamu z Bolonii były jednak nowe owiewki, które zamontowano w motocyklu Andrei Dovizioso. Włosi po raz kolejny zaskoczyli świat MotoGP, montując w swojej maszynie elementy aerodynamiczne ogromnych rozmiarów. "Dovi" zakończył sobotnie ściganie z trzynastym rezultatem i stratą 1.128 s. do Vinalesa, ale był zadowolony z nowego rozwiązania zastosowanego w jego maszynie.
Nie najlepiej zaprezentowała się ekipa Repsol Honda Team. Już w piątek Marc Marquez oraz Dani Pedrosa mieli problemy na torze Losail i nie byli zadowoleni z testowanych rozwiązań. W sobotę było podobnie. Marquez zajął szóstą lokatę ze stratą 0.741 do zwycięzcy. Jeszcze gorszy wynik osiągnął Pedrosa, którego sklasyfikowano na szesnastym miejscu.
W tej sytuacji ponownie najszybszym zawodnikiem na motocyklu Hondy był Cal Crutchlow, choć Brytyjczyk po raz kolejny nie ustrzegł się błędów i zapoznał się z asfaltem na torze Losail. Zawodnik teamu LCR Honda MotoGP pokonał dystans 46 okrążeń i zebrał wiele cennych danych, a sobotnie jazdy zakończył z czwartym wynikiem.
Wywrotki w sobotę zanotowali też Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Alex Rins, Jack Miller, Sam Lowes czy Bradley Smith.
Wyniki 2. dnia testów MotoGP w Katarze:
Pozycja | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Maverick Vinales | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.455 |
2 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | +0.277 |
3 | Jonas Folger | Monster Yamaha Tech3 | +0.462 |
4 | Cal Crutchlow | LCR Honda MotoGP | +0.577 |
5 | Aleix Espargaro | Aprilia Racing Team | +0.666 |
6 | Marc Marquez | Repsol Honda Team | +0.741 |
7 | Alvaro Bautista | Pull & Bear Aspar Team | +0.790 |
8 | Jorge Lorenzo | Ducati Team | +0.889 |
9 | Scott Redding | Octo Pramac Racing | +0.898 |
10 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech3 | +0.899 |
11 | Karel Abraham | Pull & Bear Aspar Team | +0.965 |
12 | Andrea Iannone | Team Suzuki Ecstar | +1.090 |
13 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | +1.128 |
14 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | +1.225 |
15 | Loris Baz | Avintia Racing | +1.353 |
16 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | +1.420 |
17 | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | +1.655 |
18 | Esteve Rabat | Marc VDS Estrella Galicia | +1.759 |
19 | Jack Miller | Marc VDS Estrella Galicia | +1.796 |
20 | Sam Lowes | Aprilia Racing Team | +1.821 |
21 | Pol Espargaro | Red Bull KTM Factory Racing | +2.193 |
22 | Bradley Smith | Red Bull KTM Factory Racing | +2.812 |
23 | Mika Kallio | Red Bull KTM Factory Racing | +3.233 |
ZOBACZ WIDEO Tego nie uczą na kursach prawa jazdy. Zobacz, jak sobie radzić w kryzysowych sytuacjach na drodze