KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Wyścigi elektrycznych motocykli przed nami. MotoGP idzie z duchem czasu

W Rzymie odbyła się konferencja prasowa, na której MotoGP przedstawiło szczegóły nowej serii wyścigowej, w której rywalizować będą motocykle elektryczne. Jej debiut zaplanowano na 2019 rok.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Paddock girl w MotoGP Materiały prasowe / Michelin / Paddock girl w MotoGP
Dorna, firma zarządzająca MotoGP, już w zeszłym roku podjęła decyzję o organizacji serii wyścigowej, w której będą rywalizować motocykle elektryczne. We wtorek w Rzymie przedstawiono szczegóły tego projektu. Sponsorem tytularnym nowo utworzonej kategorii została firma Enel, maszyny dostarczać będzie Energica Ego, a na starcie zobaczymy 18 zawodników.

W pierwszym wyścigu, który zaplanowano na sezon 2019, do rywalizacji przystąpi 11 zespołów. Po jednym motocyklu do dyspozycji otrzymają prywatne ekipy z MotoGP (Tech3, LCR, Marc VDS, Pramac, Avintia, Angel Nieto, Gresini). Pozostałe cztery zostaną wybrane spośród teamów konkurujących w Moto2 i Moto3.

- Dorna i FIM z dumą ogłaszają, że wprowadzamy świat motocykli w nową erę, erę elektryczności. Uważamy to za świetną, równoległą do MotoGP, ścieżkę przyszłości - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Carmelo Ezpeleta, szef firmy Dorna.

Na ten moment nieznany jest dokładny harmonogram wyścigów elektrycznej serii w sezonie 2019. Wstępny plan zakłada, że MotoE World Cup będzie rozgrywany tylko na europejskich torach. Obecny zasięg maszyn elektrycznych pozwala na to, aby motocykliści rywalizowali na dystansie 5-8 okrążeń.

ZOBACZ WIDEO Apoloniusz Tajner: nie widzę zagrożenia odejścia Stefana Horngachera
Czy podoba ci się inicjatywa, by organizować wyścigi motocykli elektrycznych?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com
Komentarze (0)
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×