Robert Kubica w dwóch ostatnich sezonach ścigał się samochodem klasy LMP2. W zeszłym roku robił to w barwach belgijskiego WRT w European Le Mans Series, a tegoroczna kampania przyniosła występy w długodystansowych mistrzostwach świata WEC z Prema Orlen Team. Plan Polaka zakładał, by w roku 2024 przenieść się do najwyższej klasy - WEC.
Nowe przepisy sprawiają, że Hypercary stały się niezwykle atrakcyjne dla producentów motoryzacyjnych. Już teraz w tej kategorii oglądamy Toyotę i Peugeota, zaś w sezonie 2023 dołączą m.in. Ferrari, Porsche i Cadillac. Tyle że najprawdopodobniej w przypadku krakowianina nie uda się zrealizować planu związanego z awansem do Hypercarów.
- Włożyłem w to dużo wysiłku i chciałem być w najwyższej kategorii WEC. Nie sądzę, aby to wypaliło. Jakieś rozmowy są prowadzone, ale jest to dość skomplikowane - powiedział ostatnio Kubica w rozmowie z motorsport.com.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Katarczycy się wściekli, gdy ją zobaczyli. To miss mundialu?
Kubica powinien zameldować się w Hypercarach w roku 2024. Będzie o to łatwiej, bo w stawce pojawią się kolejni producenci - m.in. BMW, Lamborghini oraz Alpine. Co ciekawe, obsługą samochodu Lamborghini zajmować się będą pracownicy obecnie działający jako Prema Orlen Team. Z tego też powodu 37-latek często łączony był z przenosinami do Lamborghini.
- Były jakieś rozmowy z Lamborghini, ale daleko mi do tego, by powiedzieć zdecydowanie "tak" albo "nie" tej opcji. Na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że jest mało prawdopodobne, abym był zaangażowany w ten program - dodał Kubica.
Zdaniem "Motorsport Total", możliwy jest związek Kubicy z francuskim Alpine. To zespół należący do Renault, z którym polski kierowca ma wspaniałą przeszłość. To w tym zespole spisywał się świetnie w Formule 1 w roku 2010, zanim jego karierę przerwał fatalny wypadek rajdowy. Również Renault przyczyniło się do powrotu Kubicy do F1, organizując mu szereg prywatnych testów w połowie sezonu 2017.
Na dodatek Alpine poprzez prywatny zespół Singatech będzie obecne w klasie LMP2 w sezonie 2023. Będzie to rok przejściowy dla Francuzów w związku z tym, że Hypercar tej ekipy będzie gotowy dopiero dwanaście miesięcy później.
Jeszcze jeden sezon w LMP2 w barwach Singatech, a potem przesiadka do Alpine? Czy tak może wyglądać przyszłość Kubicy? Czas pokaże. Ta opcja wydaje się o tyle ciekawa, że Polak mógłby bez problemu łączyć rywalizację w WEC z pracą w F1, gdzie Alpine również posiada swój zespół.
Czytaj także:
Dziwne ruchy Ferrari. Ta decyzja może mieć fatalne skutki
Williams wygrał z byłym sponsorem. Sąd orzekł ogromne odszkodowanie