Biorąc pod uwagę wyniki prologu WEC, można z optymizmem patrzeć na kolejne miesiące Roberta Kubicy w samochodzie Ferrari. Załoga AF Corse oznaczona numerem 83 na zakończenie testów przed startem nowego sezonu długodystansowych mistrzostw świata WEC zajęła trzecie miejsce. Lepiej spisali się tylko przedstawiciele Porsche i Cadillaca.
Najlepszy czas w ostatniej sesji testowej WEC dla AF Corse uzyskał Yifei Ye. Chińczyk pokonał jedno okrążenie toru Losail w czasie 1:40.749. Do najszybszego Frederica Makowieckiego stracił 0,345 s. Chińczyk wyrasta na lidera włoskiego zespołu, bo był najszybszy za kierownicą Ferrari w każdej z rozegranych sesji.
Robert Kubica, który wcześniej stracił nieco czasu na torze z powodu czerwonej flagi, tym razem starał się nadrobić stracony dystans. Polak zaliczył 26 okrążeń i spędził w kokpicie ponad 45 minut. Jego najlepszy wynik wyniósł 1:41.538.
ZOBACZ WIDEO: Dramat Mameda Chalidowa. "Wszystkie kości przesunięte"
Po raz kolejny najwolniejszy z grona kierowców AF Corse był Robert Shwartzman. Najlepsze okrążenie Rosjanina to 1:41.970.
W ten sposób dwudniowy prolog WEC, będący oficjalnymi testami przed nowym sezonem długodystansowych mistrzostw świata, dobiegł końca. Kubicy i spółce należą się brawa, bo każdy z kierowców załogi numer 83 nie ma większej wiedzy o Ferrari 499P, a mimo to AF Corse kończyło każdą z sesji w czołówce.
Również fabryczny zespół Ferrari wydaje się być w formie - samochody numer 51 i 50 sklasyfikowane zostały na czwartym i piątym miejscu w ostatniej wtorkowej sesji.
Teraz zespoły WEC mają jeden dzień odpoczynku. W czwartek na torze Losail rozpoczną się treningi przed wyścigiem 1812 km Katar. Główne zmagania zaplanowano na sobotę (2 marca).
Prolog WEC - 2. dzień - wyniki sesji popołudniowej:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | 1:40.404 |
2. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Bourdais | +0.054 |
3. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +0.345 |
4. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.522 |
5. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.564 |
6. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.632 |
7. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +0.907 |
8. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +0.930 |
9. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Nani-Andlauer | +1.048 |
10. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +1.257 |
11. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.554 |
12. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.693 |
13. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.834 |
14. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +2.044 |
15. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +2.099 |
16. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +2.152 |
Czytaj także:
- Szykują bat na najlepsze ekipy w F1. Koniec z obchodzeniem regulaminu?
- Raport na ponad 100 stron. Ważą się losy szefa Red Bulla