Gdy w poniedziałek i wtorek na torze w Katarze odbywał się prolog WEC, najlepsze czasy w samochodzie AF Corse osiągał Yifei Ye, za sprawą którego samochód o numerze 83 raz za razem meldował się w czołówce długodystansowych mistrzostw świata. Pierwszy trening również był pozytywny dla Roberta Kubicy i spółki - przynajmniej do czasu.
To właśnie Kubica jako pierwszy opuścił garaż na torze Losail. Polak już na początku sesji dał popis jazdy, a czas 1:43.500 pozwolił mu zadowolić się nawet na drugiej pozycji. Do wyniku 39-latka nie byli w stanie zbliżyć się Yifei Ye oraz Robert Shwartzman. Tym samym Kubica został najszybszym kierowcą w samochodzie Ferrari numer 83.
Pierwszy trening przed 1812 km Katar był niezwykle szarpany i kilkukrotnie przerywany czerwonymi flagami, co nieco zakłóciło przejazdy Shwartzmana i Ye. Kubica pod tym względem miał więcej szczęścia, bo mógł zrealizować większość założonego planu.
ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?
Ostatecznie najlepszy czas w porannej sesji uzyskało Porsche. Matt Campbell z załogi numer 5 osiągnął czas 1:42.486. Okazał się on o ponad sekundę lepszy od tego uzyskanego przez Kubicę. Niemiecki producent wyrasta w ten sposób na faworyta 1812 km Katar, bo już podczas wcześniejszych testów samochody Porsche imponowały tempem.
Na pewno plany Porsche będzie chciało pokrzyżować Ferrari. James Calado z załogi numer 51 zajął bowiem drugą pozycję ze stratą ledwie 0,046 s do lidera. To też dobra wiadomość dla Kubicy, który dysponuje identycznym samochodem.
WEC - 1812 km Katar - 1. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | 1:42.486 |
2. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.046 |
3. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.107 |
4. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Bourdais | +0.476 |
5. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Nani-Andlauer | +0.540 |
6. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +0.613 |
7. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +0.642 |
8. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +0.716 |
9. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.909 |
10. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +0.928 |
11. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +1.014 |
12. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.041 |
13. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +1.059 |
14. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.139 |
15. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.357 |
16. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +1.462 |
17. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +1.489 |
18. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.498 |
19. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +1.840 |
Czytaj także:
- Ryzykują zdrowiem i życiem. Mogą pomarzyć o zarobkach gwiazd F1
- Już nawet pracownicy odchodzą. Fatalna sytuacja w zespole F1