Robert Kubica ma już w swojej karierze tytuł mistrza Europy w wyścigach długodystansowych. Polak wygrał European Le Mans Series w roku 2021, gdy rozpoczynał swoją przygodę z rywalizacją na długim dystansie. Później krakowianin skupiał się na Formule 1 i długodystansowych mistrzostwach świata WEC.
Jako że obecnie Kubica nie jest już zaangażowany w pracę w padoku F1, a sezon WEC składa się z ledwie kilku rund, kierowca z Krakowa postanowił wzbogacić swój kalendarz startów o serię ELMS. W ten sposób 39-latek trafił do brytyjskiego Orlen Team AO by TF. Bez wątpienia jest to zespół, który będzie się liczył w walce o końcowy sukces.
Już pierwszy trening przed 4h Barcelona, czyli pierwszym wyścigiem ELMS w sezonie 2024, pokazał siłę ekipy Kubicy. Zakończyła ona 90-minutową sesję na pierwszym miejscu, a wszystko za sprawą świetnego wyniku Louisa Deletraza. Szwajcar pokonał jedno okrążenie toru Catalunya w czasie 1:28.821. Druga w stawce załoga Algarve Pro Racing straciła 0,232 s.
ZOBACZ WIDEO: Oskarżył działacza o hamowanie rewolucji. "Pan Bóg spowodował, że go dzisiaj nie ma"
Piątkowy trening został zakończony przedwcześnie. Gdy do końca sesji pozostawało sześć minut, z toru wypadł samochód numer 25 ekipy Algarve Pro Racing prowadzony przez Matthiasa Kaisera. Szwajcar nie był w stanie powrócić na nitkę wyścigową i dyrektor wyścigowy wywiesił czerwoną flagę.
Warto przypomnieć, że w European Le Mans Series kierowcy korzystają z samochodów klasy LMP2. Za kierownicą takiego pojazdu Robert Kubica wywalczył przed rokiem tytuł mistrza świata w WEC. Jednak począwszy od obecnego sezonu w WEC nie oglądamy prototypów tej kategorii. Wynika to z faktu, że na polach startowych przybyło maszyn klasy Hypercar - zupełnie innych pod względem technicznym i regulaminowym.
Kubica w WEC, choć też mamy do czynienia z wyścigami długodystansowymi, ściga się w tym roku innym samochodem. Jest to Hypercar wyprodukowany przez Ferrari.
ELMS - 4h Barcelona - 1. trening - wyniki:
Pozycja | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Orlen Team AO by TF | Kubica-Deletraz-Edgar | 1:28.821 |
2. | Algarve Pro Racing | Kaiser-Caldwell-Lynn | +0.232 |
3. | Duqueine Team | Koolen-Simmenauer-Allen | +0.300 |
4. | IDEC Sport | Lafargue-de Gerus-van Uitert | +0.563 |
5. | United Autosports | Ugran-Sato-Hanley | +0.649 |
6. | Inter Europol Competition | Alvarez-Lomko-Dillmann | +0.767 |
7. | United Autosports | Garg-Scherer-di Resta | +0.923 |
8. | Inter Europol Competition | Gray-Novalak-Ghiotto | +0.930 |
9. | COOL Racing | Fluxa-Jakobsen-Miyata | +0.958 |
10. | Panis Racing | Maldonado-Milesi-Leclerc | +1.174 |
Czytaj także:
- Wiadomo, co chce zrobić Verstappen. Gigantyczne pieniądze na stole
- Koniec z "największą sknerą" w F1. Amerykański milioner gotowy na wydatki