W środę na torze Circuit de la Sarthe rozegrano ledwie jeden trening przed 24h Le Mans, po czym kierowcy przystąpili od razu do kwalifikacji. Nie ułożyły się one najlepiej dla zespołu Roberta Kubicy. Załoga AF Corse została sklasyfikowana dopiero na dwunastym miejscu, bo w końcówce sesji doszło do wypadku kierowcy Toyoty i "czasówka" została przedwcześnie zakończona. Przez to ekipa Polaka nie wykonała okrążenia na nowym komplecie ogumienia.
Start z odległej pozycji nie jest aż takim problemem dla Kubicy i jego kolegów z zespołu, jeśli weźmiemy pod uwagę, że 24h Le Mans trwa całą dobę. Kluczowe we francuskim klasyku jest tempo wyścigowe. Kolejny trening na Circuit de la Sarthe pokazał, że pod tym względem ekipa AF Corse nie prezentuje się najgorzej.
Kubica i spółka zakończyli drugi trening przed 24h Le Mans na drugiej pozycji. Przy załodze numer 83 znalazł się czas 3:27.998. Najszybsza okazała się Toyota numer 8 z wynikiem 3:27.474. Obie ekipy dzieliło zatem ledwie 0,524 s.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica zaprasza na ORLEN 80. Rajd Polski. To będzie sportowe święto
Warte podkreślenia jest, że to Robert Kubica po raz kolejny był autorem najszybszego okrążenia w przypadku załogi numer 83. Podobnie było w pierwszej sesji. Jednak w kwalifikacjach samochód Ferrari otrzymał Yifei Ye, gdyż taka była decyzja kierownictwa AF Corse.
W czwartek na torze Circuit de la Sarthe przewidziano jeszcze jeden trening oraz kwalifikacje Hyperpole. W tych drugich nie zobaczymy jednak Kubicy, gdyż awans do drugiej fazy "czasówki" wywalczyło tylko osiem najlepszych załóg ze środowych kwalifikacji.
WEC - 24h Le Mans - 2. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | 3:27.474 |
2. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +0.524 |
3. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.591 |
4. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +0.878 |
5. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +0.984 |
6. | Hypercar | Cadillac Racing | Bourdais-van der Zande-Dixon | +1.011 |
7. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.170 |
8. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.379 |
9. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Lopez-de Vries-Kobayashi | +1.632 |
10. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +1.690 |
11. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +1.912 |
12. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Palou | +1.986 |
13. | Hypercar | Whelen Cadillac Racing | Derani-Aitken-Drugovich | +1.996 |
14. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Jani-Andlauer | +2.053 |
15. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +2.090 |
16. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +2.199 |
17. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +2.207 |
18. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +2.340 |
19. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +2.470 |
20. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +2.815 |
21. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Jaminet-Nasr-Tandy | +4.085 |
22. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Grosjean-Caldarelli-Cairoli | +4.105 |
23. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +6.520 |
Czytaj także:
- Mercedes się nie poddał. Jest kolejna oferta dla Verstappena
- Chińczycy płacą ponad 30 mln dolarów. Nikt go nie chce