DTM: zmodyfikowana kierownica Roberta Kubicy. Co zmieniło się względem normalnej?

Materiały prasowe / BMW / Na zdjęciu: Robert Kubica za kierownicą M4 DTM
Materiały prasowe / BMW / Na zdjęciu: Robert Kubica za kierownicą M4 DTM

BMW przygotowało dla Roberta Kubicy specjalnie zmodyfikowaną kierownicę na testy DTM. Ze względu na ograniczenia fizyczne Polaka, część przycisków znalazła się po lewej stronie. Podobnie jak łopatka do zmiany biegów.

W tym artykule dowiesz się o:

[tag=308]

Robert Kubica[/tag] w czwartek przejechał 128 okrążeń toru w Jerez. Polak był jedynie o 0,3 s wolniejszy od Marco Wittmanna, który od lat startuje w DTM i ma dwa tytuły mistrzowskie na koncie. To dobry prognostyk przed piątkowymi jazdami, w których Polak porównywany będzie do Philippa Enga (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Kubica w Jerez korzysta ze specjalnie zmodyfikowanej kierownicy. To konsekwencje wypadku rajdowego, do jakiego doszło w roku 2011. 35-latek ma ograniczone możliwości ruchowe jeśli chodzi o prawe ramię i dlatego poprosił BMW o pewne modyfikacje.

Czytaj także: Robert Kubica podsumował pierwszy dzień testów w Jerez

Niemcy profesjonalnie podeszli do życzenia Kubicy, bo nową kierownicę przygotowali już na ubiegłotygodniową wizytę kierowcy w symulatorze. Tam po raz pierwszy krakowianin mógł się zapoznać ze specyfikacją modelu M4 DTM.

ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"

Na czym polegają zmiany w kierownicy i samochodzie Kubicy? Przede wszystkim, łopatka do zmiany biegów została umieszczona jedynie po lewej stronie. Kierowca "przerzuca" przełożenia ruchami góra-dół, podczas gdy w większości maszyn DTM takie łopatki znajdują się po dwóch stronach kierownicy. Kubica miałby problem ze zmianą biegów w zakrętach, gdyby w jego pojeździe zastosowano tradycyjne rozwiązanie.

Kierownica, jaką inżynierowie BMW przygotowali Kubicy na testy w Jerez, zawiera drobne poprawki względem tego, co Polak zauważył podczas wizyty w symulatorze. Kierowca poprosił bowiem o przesunięcie kilku przycisków na lewą stronę. Nie była to jednak znacząca modyfikacja, a bardziej personalizacja pod własne upodobania.

Czytaj także: Niemcy świadomi potencjału Roberta Kubicy

Przypomnijmy, że Kubica już w F1 musiał korzystać z nieco innej kierownicy, w której najważniejsze przyciski były przesunięte na lewą stronę. Williams potrzebował jednak kilku miesięcy, by przygotować Polakowi nowy element. 35-latek poprosił o zmodyfikowany ster na początku roku, a otrzymał go we wrześniu. Na dodatek okazało się, że niektóre przyciski nie są umieszczone tak, jak pragnął tego Kubica.

Piątkowe testy w Jerez potrwają do godz. 17.30. Kubica nie będzie jedynym Polakiem na torze. W samochodzie Audi zobaczymy bowiem 19-letniego Robina Rogalskiego.

Komentarze (5)
rika7
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Robert to jest najlepszy kierowca na świecie :) 
The Beau Monde
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Robert, z wiarą w Twoje Być, na przekór wszelkim przeciwnościom, sięgaj po wszystko co najwartościowsze na wybranej przez Ciebie nowej arenie życiowych zmagań. Dla Boga nie ma rzeczy niemożliwy Czytaj całość
avatar
zbych22
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
1
2
Odpowiedz
Najlepszym rozwiązaniem była by modyfikacja Kuczery i Kubicy. 
Demostenes
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Jak to?! To jednak da się zrobić nową kierownicę w tydzień?!