DTM: zmodyfikowana kierownica Roberta Kubicy. Co zmieniło się względem normalnej?
BMW przygotowało dla Roberta Kubicy specjalnie zmodyfikowaną kierownicę na testy DTM. Ze względu na ograniczenia fizyczne Polaka, część przycisków znalazła się po lewej stronie. Podobnie jak łopatka do zmiany biegów.
Kubica w Jerez korzysta ze specjalnie zmodyfikowanej kierownicy. To konsekwencje wypadku rajdowego, do jakiego doszło w roku 2011. 35-latek ma ograniczone możliwości ruchowe jeśli chodzi o prawe ramię i dlatego poprosił BMW o pewne modyfikacje.
Czytaj także: Robert Kubica podsumował pierwszy dzień testów w Jerez
Niemcy profesjonalnie podeszli do życzenia Kubicy, bo nową kierownicę przygotowali już na ubiegłotygodniową wizytę kierowcy w symulatorze. Tam po raz pierwszy krakowianin mógł się zapoznać ze specyfikacją modelu M4 DTM.
ZOBACZ WIDEO: F1. Robert Kubica o swoich początkach. "Musiałem podkładać poduszki na siedzenie żeby cokolwiek widzieć"Kierownica, jaką inżynierowie BMW przygotowali Kubicy na testy w Jerez, zawiera drobne poprawki względem tego, co Polak zauważył podczas wizyty w symulatorze. Kierowca poprosił bowiem o przesunięcie kilku przycisków na lewą stronę. Nie była to jednak znacząca modyfikacja, a bardziej personalizacja pod własne upodobania.
Czytaj także: Niemcy świadomi potencjału Roberta Kubicy
Przypomnijmy, że Kubica już w F1 musiał korzystać z nieco innej kierownicy, w której najważniejsze przyciski były przesunięte na lewą stronę. Williams potrzebował jednak kilku miesięcy, by przygotować Polakowi nowy element. 35-latek poprosił o zmodyfikowany ster na początku roku, a otrzymał go we wrześniu. Na dodatek okazało się, że niektóre przyciski nie są umieszczone tak, jak pragnął tego Kubica.
Piątkowe testy w Jerez potrwają do godz. 17.30. Kubica nie będzie jedynym Polakiem na torze. W samochodzie Audi zobaczymy bowiem 19-letniego Robina Rogalskiego.