DTM. Sebastian Vettel nawet nie pomyśli o tej serii wyścigowej. Niemcy apelują o ratowanie motorsportu

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel

Sebastian Vettel po sezonie 2020 może opuścić Formułę 1, a DTM zakończyć działalność - to byłyby dwa ogromne ciosy, po których motorsport w Niemczech może się nie podnieść. - Gdzie są młodzi kierowcy? - pyta Timo Scheider, były mistrz DTM.

Wiele wskazuje na to, że Sebastian Vettel po sezonie 2020 zakończy ściganie w Formule 1. Były mistrz świata nie przedłuży kontraktu z Ferrari, a miejsca w innych czołowych zespołach F1 są zajęte. Jeszcze parę lat temu w takiej sytuacji producenci motoryzacyjni z Niemiec próbowaliby przekonać Vettela do startów w DTM. Nic takiego się jednak nie wydarzy.

Nie tak dawno po zakończeniu startów w F1 do DTM potrafili przybyć Mika Hakkinen, David Coulthard czy Ralf Schumacher. Obecnie seria przeżywa jednak spory kryzys, dlatego musi się zająć się ważniejszymi tematami niż dostępność Vettela.

Wprawdzie nie tak dawno Gerhard Berger nie ukrywał, że chętnie zobaczyłby w DTM gwiazdy pokroju Sebastiana Vettela czy Fernando Alonso, ale rzeczywistość zweryfikowała jego założenia. Szef DTM musi się zadowolić tym, że w obecnej stawce ma Roberta Kubicę. To właśnie Polak ma w tej chwili najgłośniejsze nazwisko w DTM i na jego popularności można budować przyszłość.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Czy zabraknie pieniędzy na polski sport? "Liczę na to, że budżet ministerstwa sportu będzie wyglądał tak samo"

Timo Scheider w rozmowie z "Motorsport Magazin" zauważył, że obecne problemy DTM to zła wiadomość dla przyszłości motorsportu w Niemczech. Vettel w tej serii wyścigowej byłby bowiem magnesem na kibiców. - Jedno pytanie. Gdzie są młodzi kierowcy? - zapytał były mistrz DTM.

- Czy nadal będziemy mieć miejsce, w którym będziemy mogli szkolić młode talenty, czy będziemy móc zadbać o ich rozwój? Musimy się głęboko nad tym zastanowić. W przeszłości mieliśmy czasy, gdy Bernie Ecclestone mówił "przynieś mi zielony, żółty lub czarny, ale nie niemiecki" - dodał Scheider.

Jeszcze w roku 2010 w F1 startowało bowiem siedmiu Niemców, co wynikało z popularności Michaela Schumachera i jego pasma sukcesów. W przyszłym sezonie w królowej motorsportu może nie być ani jednego kierowcy z tego kraju.

Warto przy tym pamiętać, że serii DTM towarzyszą wyścigi F3 Euro Series. W niej brylowały obecne gwiazdy F1 - Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Valtteri Bottas czy Esteban Ocon. Z obecnej stawki F1 aż 16 z 20 kierowców pojawiło się w kategoriach wyścigowych organizowanych przy okazji DTM. Koniec tej serii wyścigowej doprowadzi do tego, że trzeba będzie stworzyć nową platformę do rozwoju młodych talentów.

- Oprócz F1, jakie cele mieliby obecnie młodzi kierowcy, gdyby DTM nie istniał? Byłoby bardzo smutno, gdyby to wszystko się rozpadło. Niemiecki motorsport jest ważny, podobnie jak promowanie młodych talentów. Musimy dołożyć wszelkich starań, aby ten sport nie umarł w Niemczech - ocenił Rene Rast, aktualny mistrz DTM.

DTM znalazł się w kryzysie, bo firmy coraz częściej tną wydatki na motorsport i wydają środki głównie na serie elektryczne - jak chociażby Formuła E. Efekt jest taki, że w ostatnich latach z niemiecką serią wyścigową pożegnały się Mercedes i Aston Martin, a po sezonie 2020 zrobi to też Audi. Jedynym producentem wyrażającym dalsze zainteresowanie DTM jest BMW.

Czytaj także:
Russell ważniejszy niż Vettel dla Mercedesa
Kolejny zespół skreślił Vettela

Komentarze (1)
avatar
zbych22
20.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Gdzie są młodzi kierowcy?- w e-sporcie. Dużo bezpieczniej i nie ma takiego reżimu treningowego,a media są od tego żeby zrobić z nich globalne gwiazdy. Na plus niby wyścigów można zaliczyć jeszc Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.