Robert Kubica miał powody do optymizmu po zakończeniu porannej sesji kwalifikacyjnej DTM, w której wywalczył 11. pole startowe. Był to najlepszy w tym sezonie wynik kierowcy Orlen Team ART, który po raz pierwszy nawiązał walkę z rywalami. Jednak w wyścigu sytuacja wróciła do tegorocznej normy.
Zaraz po starcie problemy kierowcom stworzył Sheldon van der Linde, który pozostał na polach startowych, przez co niemal wszyscy musieli omijać stojącego reprezentanta BMW. W ten sposób Kubica zyskał jedną pozycję, ale szybko stało się jasne, że nie będzie to wyścig Polaka
Kubica nie miał tempa i z okrążenia na okrążenie tracił dystans, aż w końcu spadł na koniec stawki DTM. Wprawdzie reprezentant Orlen Team ART przedłużył pierwszy przejazd i jako jeden z ostatnich kierowców zjechał do mechaników po nowy komplet opon. Taka strategia niewiele dała Polakowi, który po swoim pit-stopie był ostatni.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Lewis Hamilton zaskoczył sprzątaczkę. Tego się nie spodziewała
Polak w żaden sposób nie wykorzystał faktu, że w końcówce miał świeższe ogumienie niż jadący z tyłu Fabio Scherer czy Ferdinand Habsburg. W efekcie dojechał do mety z ogromną stratą do Szwajcara i Austriaka.
Sporo działo się za to na czele stawki DTM, gdzie BMW udało się przełamać monopol Audi na wygrywanie w sezonie 2020. Wprawdzie z pole position ruszał Robin Frijns, ale na dystansie wyścigu Holender nie miał aż tak dobrego tempa. Wykorzystali to reprezentanci BMW - Timo Glock i Lucas Auer. Gdy w samej końcówce wydawało się, że Glock odniesie zwycięstwo, Auer przypuścił skuteczny atak i odebrał Niemcowi pierwszą pozycję.
DTM - Lausitzring - wyścig - wyniki:
P. | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Lucas Auer | BMW | 55 minut + 1 okr. |
2. | Timo Glock | BMW | +1.210 |
3. | Robin Frijns | Audi | +1.775 |
4. | Jamie Green | Audi | +1.977 |
5. | Nico Mueller | Audi | +2.464 |
6. | Rene Rast | Audi | +2.475 |
7. | Jonathan Aberdein | BMW | 3.336 |
8. | Loic Duval | Audi | +4.096 |
9. | Marco Wittmann | BMW | +4.205 |
10. | Sheldon van der Linde | BMW | +9.090 |
11. | Mike Rockenfeller | Audi | +9.155 |
12. | Philipp Eng | BMW | +9.821 |
13. | Harrison Newey | WRT Audi | +12.303 |
14. | Ferdinand Habsburg | WRT Audi | +13.230 |
15. | Fabio Scherer | WRT Audi | +15.396 |
16. | Robert Kubica | Orlen Team ART | +28.090 |
Czytaj także:
Nowe przepisy w F1 dopiero od GP Włoch
Claire Williams straci stanowisko?