Zmiany w mistrzostwach świata. Nowy regulamin zawodów i większe nagrody finansowe

Materiały prasowe / Motowizja / Na zdjęciu: Stanisław Burza
Materiały prasowe / Motowizja / Na zdjęciu: Stanisław Burza

Międzynarodowa Federacja Motocyklowa potwierdziła zmiany, jakie wejdą w życie w indywidualnych oraz drużynowych mistrzostwach świata na długim torze. Czeka nas kilka znaczących ruchów.

O zmianach w Longtracku poinformował niemiecki speedweek.com. Dla samych zawodników najważniejszą kwestią są finanse. Triumfator turnieju w ramach Grand Prix od tego sezonu zainkasuje trzy tysiące euro, czyli o pięćset więcej niż to miało miejsce w ostatnich latach.

Więcej dostanie także ten, który zajmie ostatnie miejsce. Dotychczas najsłabsze ogniwo otrzymywało siedemset euro, a teraz będzie to kwota 850 euro.

W indywidualnych mistrzostwach świata zmieni się formuła zawodów. Nadal będzie rywalizowało pięciu zawodników w danym wyścigu, a runda zasadnicza będzie liczyła piętnaście biegów.

ZOBACZ Darcy Ward mocno o Chrisie Holderze: od czasu mojego upadku, nie wrócił na swój poziom

Zmiany zachodzą dalej. Trzech najlepszych zawodników zamelduje się w głównym finale, którego obsadę uzupełni dwóch jeźdźców z wyścigu ostatniej szansy. W nim pojadą ci, którzy będą sklasyfikowani na lokatach od czwartej do ósmej.

Inaczej będzie wyglądała również kwestia utrzymania w cyklu i awansu do niego. Spośród stałych uczestników Grand Prix przepustkę na kolejny rok zapewni sobie nie siedmiu, a sześciu najlepszych żużlowców. To z kolei spowodowało zwiększenie liczby zawodników, którzy awansują z Challengu. Teraz będzie to czołowa piątka.

Tu warto też odnotować, że odwołane zostają eliminacje do Challenge IMŚ. Co to oznacza? Federacje będą nominować zawodników do udziału w jednodniowej imprezie, więc wielu żużlowców zostanie pozbawionych szans walki o mistrzostwo świata.

Nową formułę zyskają także Drużynowe Mistrzostwa Świata. Nowy schemat przewiduje rozegranie 21 wyścigów, a na torze ujrzymy po trzech zawodników z dwóch reprezentacji. Po starciu każdego z każdym dwie najlepsze drużyny powalczą o złoto, a trzecia i czwarta - o brąz.

Obsada cyklu IMŚ na długim torze:
1. Zach Wajtknecht (Wielka Brytania)
2. Chris Harris (Wielka Brytania)
3. Lukas Fienhage (Niemcy)
4. Romano Hummel (Holandia)
5. Thoe Pijper (Holandia)
6. Kenneth K. Hansen (Dania)
7. James Shanes (Wielka Brytania)
8. Jacob Bukhave (Dania)
9. Stephan Katt (Niemcy)
10. Hynek Stichauer (Czechy)
11. Martin Smolinski (Niemcy)
12. Josef Franc (Czechy)
13. Mika Meijer (Holandia)
14. Max Dilger (Niemcy)

Rezerwowi
R1. Gaetan Stella (Francja)
R2. Martin Malek (Cechy)
R3. Tero Aarnio (Finlandia)
R4. Dave Meijerin (Holandia)
R5. Mathias Tresarrieu (Francja)
R6. Jake Mulford (Wielka Brytania)

Kalendarz IMŚ na długim torze
1. finał - 18.05 - Herxheim (Niemcy)
2. finał - 17.06 - Ostrów Wlkp. (Polska)
3. finał - 13.07 - Marmande (Francja)
4. finał - 20.08 - Scheessel (Niemcy)
5. finał - 02.09 - Morizes (Francja)
6. finał - 17.09 - Muhldorf (Niemcy)

Czytaj także:
Kiedyś na stadionie bardziej interesowały go ciągniki. Teraz ma być trzecim juniorem faworyta do złota
Kolejny uczeń Darcy'ego Warda z kontraktem w Polsce. Tego żałuje młody Australijczyk

Komentarze (2)
avatar
Tomek z Bamy
27.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
R7-Don Bartolo Czekanski z Wilkszyna. 
avatar
Ela 28
26.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Poczekajmy dobę. Zobaczymy jaką popularnością w Polsce cieszą się wyścigi motocykli dwubiegowych na torach powyżej 426 metrów. (przy okazji sprawdzian moderacyjnego hejtu hi hi)