Telewizja płaci grosze za transmisje. "To jest złośliwe"

Materiały prasowe / Pixabay / Hasselqvist / Na zdjęciu: transmisja telewizyjna
Materiały prasowe / Pixabay / Hasselqvist / Na zdjęciu: transmisja telewizyjna

Każda z drużyn Metalkas 2. Ekstraligi otrzyma w tym roku 205 tys. zł. Na tę kwotę składają się pieniądze z transmisji telewizyjnych i od sponsora tytularnego. - Jestem zaskoczona tymi stawkami - mówi Marta Półtorak, była prezes Stali Rzeszów.

W tym artykule dowiesz się o:

Portal WP SportoweFakty informował w tym tygodniu, że pozyskanie sponsora tytularnego dla rozgrywek Metalkas 2. Ekstraligi przyniesie klubom dodatkowe 70 tys. zł rocznie. Łącznie każdy z ośrodków ma otrzymać 205 tys. zł - w tej kwocie mieszczą się też opłaty za prawa do transmisji telewizyjnych. Łatwo zatem policzyć, że Canal+ płaci każdemu klubowi ok. 130 tys. zł, a cały kontrakt telewizyjny wynegocjowany przez Główną Komisję Sportu Żużlowego jest wart nieco ponad 1 mln zł rocznie.

Zaskoczona tymi stawkami jest Marta Półtorak, która już wcześniej na naszych łamach skrytykowała kwoty, jakie firma Metalkas zaoferowała za obecność w nazwie 2. Ekstraligi. Była prezes Stali Rzeszów zwraca uwagę na ogromną dysproporcję w kontraktach telewizyjnych PGE Ekstraligi i rozgrywek niższego szczebla.

- Wiemy, że ostatni kontrakt na PGE Ekstraligę był rekordowy. Za czteroletnią umowę zapłacono 242 mln zł, co daje 60,5 mln zł za sezon. Oczywiście gwarantuje on większą liczbę meczów, mamy dysproporcję w jakości rozgrywek, ale czy aż taką? - zastanawia się była sternik rzeszowskich "Żurawi".

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Nie minęło nawet 20 sekund. Szalony początek meczu

- Jestem ciekawa, jak wygląda oglądalność meczów PGE Ekstraligi i niższych rozgrywek w stacji Canal+. Czy ta różnica jest aż tak duża, by tak mało płacić za 2. Ekstraligę? Na pewno jest tutaj dużo elementów, które wpływają na wartość tego kontraktu i trzeba podejmować działania, by ta różnica się zacierała - dodaje Półtorak.

Warto dodać, że część prezesów również nie jest zadowolona z obecnego kontraktu telewizyjnego, co rzutuje na ich współpracę z telewizją. Zdarza się, że ze względu na transmisje spotkania rozgrywane są o mniej dogodnych porach.

- W ogóle nie dziwię się prezesom, bo skoro dostają od telewizji 130 tys. zł rocznie, to są to grosze. Taka kwota w ogóle nie rekompensuje im rozgrywania meczów w ciągu tygodnia albo o w niedzielę w porze wręcz obiadowej. Wtedy wielu kibiców woli wybrać siedzenie przed telewizorem. W Polsce przyjęło się, że jak żużel, to niedziela. Z własnego doświadczenia wiem, że jeśli trzeba było mecz rozgrywać w innym terminie, to od razu miało to wpływ na frekwencję - komentuje Półtorak.

Obecny rok jest ostatnim, w którym obowiązują podane wyżej stawki za transmisje w Metalkas 2. Ekstralidze. Niedawno rozstrzygnięto nowy przetarg na prawa telewizyjne w tych rozgrywkach, który połączono z PGE Ekstraligą. Jego zwycięzcą, jak informowały WP SportoweFakty, ponownie został Canal+. Oficjalnie nie jest jednak znana kwota, jaką stacja zaoferowała w przetargu.

Redakcja WP SportoweFakty ustaliła, że kwoty w nowym kontrakcie telewizyjnym (od 2025 roku) dla Metalkas 2. Ekstraligi będą znacznie wyższe, co powinno zadowolić kluby.

Do wypowiedzi Marty Półtorak postanowił odnieść się Wojciech Stępniewski, prezes Ekstraligi Żużlowej. - Boję się otworzyć lodówkę, aby z niej pani Marta nie wyskoczyła. Po pierwsze obecny kontrakt był negocjowany pięć lat temu przez dawną GKSŻ i jak pamiętam rozstrzygnął się dopiero w drugim konkursie ofert, bo do pierwszego nikt nie przystąpił - powiedział.

- Do tego, aby jednak była TV w dawnej eWinner 1. Lidze mocno przyczynił się Zarząd PGEE, gdyż mocno namawialiśmy Canal+, aby zainteresował się tym rozgrywkami. Błędem decydentów z tamtego czasu był na pewno zbyt długi kontrakt. Ale to ma dziś dużo mniejsze znaczenie z uwagi na fakt, że tej ligi nikt nie chciał pokazywać. Dzisiaj, kiedy ktoś ocenia ostatni rok kontraktu z dziesiejszej perspektywy zapominając o rzeczywistości, jaka była pięć lat temu wypowiadając się z taką łatwością o tych faktach jest po prostu złośliwy. Bo na pewno nie merytoryczny. Zresztą nie pierwszy raz - dodał.

Czytaj także:
Wielka impreza w Łodzi. "Będzie taka obsada, że Grand Prix wysiada"
Polska dziennikarka zmieniła nazwisko. Żaden sekret, kim jest jej mąż

Komentarze (8)
avatar
Nick Login
2.02.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ta się obudziła na koniec kontraktu. Przecież to było podpisywane dawno temu to co ty porownujesz? 
avatar
tomas68
2.02.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I tu wychodzi nie moc żużla brak własnego zaplecza prawnego administracyjnego dzielenie się ze wszystkim pasożytami ma właśnie tak nędzny koniec. Czytaj całość
avatar
motogonki
2.02.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Tak podzielą siano jak zrobili to z systemem szkoleniowym... 
avatar
Möchomorek
2.02.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Pani Marto, ale już pani wypowiadała się na ten temat i jest jak jest. Tak to z panią jest jak i prezesami klubów, czekacie by ktoś do was przyszedł bo wam się nie chce ruszyć 4 liter z miękkie
Czytaj całość
avatar
INTRO1
2.02.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
stawka patrząc c na elipę faktycznie żałosna, zwłaszcza że a liga będzie najciekawsza 1 i 2 liga powinna być w 1 pakiecie, a elipa w 2gim 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.