Marek Cieślak: Żywotność silnika zmniejsza się o połowę

Wiele kontrowersji wzbudza wprowadzenie nowych tłumików. Po pierwszych testach nowego sprzętu są już między innymi duńscy zawodnicy. Obawy o silniki pracujące z tymi tłumikami ma Marek Cieślak.

- Słyszę, że z tymi nowymi tłumikami jest straszny kłopot. Rozmawiałem z Jarkiem Hampelem, z Jensenem i obawiam się, że silniki będą stawać. Bo z powodu nowych tłumików strasznie się grzeją. Wylot jest zaczopowany i gazy mają utrudnione wyjście. A kolanko robi się czerwone - powiedział szkoleniowiec Betardu Wrocław dla Polski Gazety Wrocławskiej.

W trakcie treningów w chorwackim Gorican Duńczycy stracili pięć silników. Tuner Finn Rune Jensen poinformował, że dwa z nich wybuchły Hansowi Andersenowi. - Tak się dzieje teraz, przy temperaturze 12 stopni. A co będzie przy 30, w warunkach meczowych, gdzie trzeba jechać bieg po biegu? Ja jestem wystraszony, bo nagle okazuje się, że żywotność silnika zmniejsza się o połowę - stwierdził Marek Cieślak.

Komentarze (0)