KMŻ wyjaśnia brak licencji

Aż pięć zespołów nie otrzymało licencji na starty w lidze w sezonie 2011. W rozmowie z naszym portalem dyrektor Lubelskiego Węgla KMŻ Lublin wyjaśnia przyczyny braku dostosowania się klubu do wymagań licencyjnych.

Piotr Masierak
Piotr Masierak

Lubelski Węgiel KMŻ nie otrzymał od Polskiego Związku Motorowego licencji na starty w II lidze w sezonie 2011. Lista zarzutów jest dość długa. Centrala żużlowa zarzuca lubelskiej drużynie:

- brak sprawozdania finansowego za 2010 rok
- brak zaświadczeń o braku na dzień 31.10.2010 r. zadłużenia w stosunku do ZUS i urzędu skarbowego lub porozumień z ww. instytucjami o sposobie realizacji zadłużeń.
- brak porozumień z zawodnikami w sprawie spłaty zadłużenia
- brak potwierdzenia rozliczeń finansowych przez właściciela toru za sezon 2010 lub
porozumienia w sprawie spłaty zadłużenia.
- brak umowy na korzystanie z toru w sezonie 2011
- brak licencji toru

Co na to klub? - Do 20 stycznia zostaną spłacone wszystkie zobowiązania wobec zawodników - zapewnił w rozmowie z naszym portalem dyrektor klubu Dariusz Sprawka - Jeśli chodzi o zaległości wobec ZUS czy Urzędu Skarbowego to sądzę, że zostaną one uregulowane w ciągu kilku najbliższych dni.

Działacze KMŻ mają pretensje do GKSŻ i PZMot o termin składania wniosków licencyjnych. Według nich, kluby walczące do końca rozgrywek mają spore problemy ze skompletowaniem dokumentów a także spłaceniem długów.

- Na ostatnim spotkaniu w Daugavpils sygnalizowaliśmy kwestię terminu licencyjnego. Według nas mało kto pod koniec listopada, czy na początku grudnia ma pozałatwiane wszystkie sprawy. Taki termin nie ma sensu, to jest koniec roku i sytuacja finansowa wielu klubów jest słaba. Sponsorzy zazwyczaj przekazują środki już w nowym roku, tak jak będzie miało to miejsce w przypadku KMŻ. Dodatkowo jesteśmy pokrzywdzeni tym, że sezon skończyliśmy dopiero w paździeniku! W tak krótkim czasie ciężko jest wszystko pozałatwiać, zwłaszcza że w w tym roku odjechaliśmy ponad dwadzieścia imprez. W przypadku drużyn, które kończyły sezon już w sierpniu, to jest zupełnie inna rozmowa - uważa Sprawka.

Zarzuty ze strony zespołu do spraw licencji dotyczyły nie tylko strony finansowej. Problemem lubelskiego klubu jest także tor. - W tym momencie dyskutujemy z MOSiREM na temat przyszłego sezonu. Prawda jest taka, że czujemy się pokrzywdzeni przez miasto - większość drużyn ma udostępniane hale, czy stadion za darmo, a my musimy za to płacić. Obietnice ze strony miasta już są, podobnie jak pewne ustępstwa finansowe. Mamy nadzieję, że do końca grudnia wszystko zostanie spłacone i dograne. W przyszłym roku chcemy podpisać umowę na zupełnie innych warunkach, dużo korzystniejszych dla nas, mamy nadzieję, że nie będziemy musieli dalej płacić za korzystanie z obiektu - kończy dyrektor KMŻ.

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×