Jednakowe kevlary w I i II lidze! PZM przejmie najlepsze miejsca reklamowe?

Od soboty żużlowcy mogą zmieniać swoich pracodawców. Znamy już także nowy Regulamin Przynależności Klubowej na sezon 2014.

Jednym z załączników do niego jest "Zbiór Zasad Regulujących Stosunki Pomiędzy Zawodnikiem i Klubem", to właśnie w nim zaszły największe zmiany.

Podczas październikowego spotkania prezesów I i II ligi poinformowano, że zawodnicy w I lidze będą startować w jednakowych kevlarach. Jak się okazuje ten przepis obejmie także II ligę. Kombinezon zamówi klub, a zapłaci za niego żużlowiec.

Zmianie uległ także podział miejsc reklamowych dla sponsorów na kevlarach oraz osłonach motocykli. Kilka dni temu informowaliśmy o przydziale powierzchni wśród jeźdźców Enea Ekstraligi. Trochę inaczej będzie to wyglądać w I i II lidze. Wiele miejsc zostało zarezerwowanych dla Polskiego Związku Motorowego. Wydaje się, że zastrzeżono najlepsze powierzchnie reklamowe np. kierownicy motocykla (PZM może się ich zrzec po 28 lutego 2014).

Spółka Ekstraliga Żużlowa pozyskuje sponsora oraz telewizję dla rozgrywek ligowych, jednak ona nie zastrzegła sobie takich miejsc jak Polski Związek Motorowy.

[quote]§ 5 [Powierzchnie reklamowe]

4. Zawodnik startujący w rozgrywkach o DM I i II ligi przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że nie może dysponować zastrzeżonymi do dyspozycji PZM powierzchniami reklamowymi. Po ukazaniu się oficjalnego komunikatu zwalniającego rezerwację powierzchni zastrzeżonych pozostają one w dyspozycji zawodników lub klubów w zależności od indywidualnych porozumień i przepisów wewnętrznych obowiązujących w poszczególnych klubach.
5. Dla rozgrywek o DM I i II ligi powierzchnie reklamowe zastrzeżone dla PZM określa rysunek poniżej:

Legenda:
- kolorem szarym zaznaczono powierzchnie do dyspozycji PZM
- kolorem biały powierzchnie, które klub może udostępnić zawodnikowi
- kółkiem zaznaczono powierzchnie, gdzie możliwe jest zastosowanie dwóch logotypów
- plastron jest przeznaczony wyłącznie do dyspozycji klubu
Kluby DM I i II ligi mają prawo do korzystania z powierzchni zastrzeżonych w wypadku, gdy PZM nie wykorzysta tych powierzchni do dnia 28 lutego 2014 roku. Informacja o braku wykorzystania powierzchni ukazuje się w formie komunikatu.
1. Dla rozgrywek o DMP, DM I i II ligi części wyposażenia zawodnika niewymienione w ust. 3 i 5 zawierają powierzchnie reklamowe możliwe do przeznaczenia dla zawodnika przez klub. Kevlary wszystkich zawodników danego klubu uczestniczącego w rozgrywkach DMP, DM I i II ligi muszą mieć jednolitą kolorystykę (w przypadku klubu DM I i II Ligi nie dotyczy zawodnika "gościa").
2. Zasady podziału powierzchni reklamowych na wyposażeniu zawodnika startującego w rozgrywkach o DMP, DM I i II ligi o których mowa w ust. 3 i 5, obowiązują wyłącznie w sezonie 2014. Zasady podziału na sezon 2015 i kolejne zostaną ustalone do 31.10.2014. Klub oraz zawodnik winni powstrzymać się od kształtowania treści zawieranych umów sponsorskich w taki sposób, iż ich zapisy będą stały w sprzeczności z w.w zasadami. Wszelkie postanowienia umowne klubu lub zawodnika dotyczące dysponowania powierzchniami reklamowymi wybiegające poza sezon 2014 są bezskuteczne
3. SE zatwierdza wygląd kevlaru klubowego, dla klubów startujących w rozgrywkach o DMP.
4. Zabrania się zawodnikowi zasłania ekspozycji reklamowych na kevlarze.[/quote]

W nowym Regulaminie Przynależności Klubowej wprowadzono między innymi Regulamin Finansowy w Enea Ekstralidze. Szerzej na temat założeń tego Regulaminu pisaliśmy już wcześniej. Podpis pod kontraktem nie może "kosztować" klub więcej niż 200 tysięcy złotych. Każdy zdobyty punkt to maksymalnie 4500 zł.

Jesteś kibicem "czarnego sportu"? Mamy dla Ciebie fanpage na Facebooku. Zapraszamy!

 

Źródło artykułu: