Ekstraliga pracuje nad poprawą wizerunku

Zbiór Zasad Etyki to dokument, który jest opracowywany na potrzeby Speedway Ekstraligi. Ma on być jedną z odpowiedzi na straty wizerunkowe ligi w poprzednich sezonach.

Damian Gapiński
Damian Gapiński

Zbiór Zasad Etyki jest poniekąd odpowiedzią na to, co działo się w lidze w ciągu ostatnich lat. Wprowadzenie i zrozumienie przez wszystkich zasad z tego dokumentu ma w opinii wielu pomóc w poprawie wizerunku ligi. - Chcielibyśmy wspólnie dążyć do wypracowania i zachowania najwyższych standardów etycznych w prowadzonej działalności sportowej, w tym także do zapewnienia przestrzegania zasad fair play w rywalizacji sportowej na najwyższym poziomie, tworzyć i budować pozytywny wizerunek ligi – jako najwyższej klasy rozgrywkowej w polskim żużlu. Chcemy opracować i wdrożyć procedury oraz standardy dobrych praktyk (zasad ładu korporacyjnego), będących instrumentem skutecznej i efektywnej realizacji stawianych wspólnie celów – powiedział dla SportoweFakty.pl Wojciech Stępniewski.

Główny nacisk Speedway Ekstraliga zamierza położyć w tym dokumencie na zasady fair play. Od sezonu 2014 ma obowiązywać całkowity zakaz gier w zakładach bukmacherskich przez osoby związane z klubem lub z zawodnikami. - Zasady fair play tworzą system wartości, jakimi powinien kierować się każdy, kto bierze udział we współzawodnictwie sportowym. Są czynnikiem podstawowym dla wszelkiej działalności sportowej, polityki i metod zarządzania związanych ze sportem i powinny być stosowane na każdym poziomie umiejętności i zaangażowania sportowego, w szczególności w sporcie wyczynowym. Jednym z ważnych elementów kodeksu etyki jest całkowity zakaz uczestnictwa w grach bukmacherskich, opierających się o wyniki ENEA Ekstraligi dotyczący działaczy, zawodników, trenerów czy managerów – wyjaśnił Stępniewski.

Ekstraliga zamierza również uregulować kwestię wypowiedzi medialnych prezesów. – Pracujemy również nad tym rozwiązaniem. Nie zamierzamy jednak kneblować ust prezesom, jak to zostało już gdzieś napisane. Zamierzamy z nimi pracować w zakresie wypowiedzi medialnych poprzez odpowiednią liczbę szkoleń, które pokażą im, w jaki sposób należy rozmawiać z mediami w sposób, który usatysfakcjonuje obie strony rozmowy, a przy okazji nie narazi na uszczerbek na wizerunku rozmówców - zakończył Wojciech Stępniewski.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Czy Ekstraliga musi poprawić swój wizerunek?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×